reklama

Brány Skeldalu: 7 Mágů – zpátky v čase

Brány Skeldalu: 7 Mágů – zpátky v čase
2016-03-16T08:15:12+01:00
• 16. 3. 2016
1

Zastoupení českých her na Google Play není nijak velké. Jsou to však většinou kvalitní a propracované hry, které si zasloužily uznání nejen doma, ale i v zahraničí. Studio Napoleon Games možná v některých z vás probudí nostalgické vzpomínky na doby dávno minulé a první Brány Skeldalu, které studio vydalo v roce 1998. Nyní přichází s hrou Brány Skeldalu: 7 Mágů, která se vrací zpět do historie ostrova Roven.

Utlačovaní rolníci na ostrově Roven si najímají sedm mágů na ochranu svých domovů a úrody. Legendární ostrov Roven je prý místem, kde odpočívali bohové poté, co stvořili svět. Země, voda i vzduch jsou tu dodnes prosyceny magií, která přitahuje magické prospektory. Ti pořádají divoké nájezdy na jednu z bezejmenných ostrovních vesnic a pravidelně okrádají těžce pracující rolníky o většinu úrody. Jednoho dne proto rolníci seberou svoje poslední peníze a najmou si na svou ochranu mágy.“

 

V úvodu chci zmínit, že v takových hrách si moc nelibuji, ale nebráním se jim a čas od času si nějaké  RPG rád zahraji. Se sérií Brány Skledalu se však potýkám prvně, a jsem tedy zvědavý, co si na nás studio Napoleon Games přichystalo.

vlastnosti_postavy

Vítejte na ostrově Roven

Začátek hry je doprovázen krátkým příběhem, který vám osvětlí, kdo jste, co se na ostrově děje a jaký je váš úkol. Začínáte v kryptách. Vývojáři zde zvolili příjemnou formu tutorialu. Po vysvětlení ovládání a soubojového systému se můžete začít rozhlížet po kryptách, které před vás postaví první hádanky a souboje. V případě hádanek musím pochválit jejich zpracování. Nejsou jednoduché a ani příliš těžké. Je ale pravdou, že vás občas pěkně potrápí. V některých situacích budete bloudit a nakonec zjistíte, že kolem tlačítka na zdi, které vám otevře dveře dál, jste prošli už minimálně 3krát. U soubojů taky není co vytknout. Osobně mi scházela možnost si přenastavit pořadí a polohu tlačítek, která využíváte během souboje. Jiným však fixní pozice může vyhovovat. Doporučuji vám si hru před některými souboji uložit. Umírat totiž budete velmi často a spoléhat se na automatické ukládání není zrovna dobrá volba. Zbavit života vás totiž nutně nemusí jen příšery a různá stvoření, ale například i hlad. Takže ukládat, ukládat a ukládat.

inventar

 

Ve zpracování je co zlepšit

Grafické zpracování prostředí je na úrovni, i když by se našly maličkosti. Jako je například zpracování herních postav nebo málo bohaté prostředí, které působí trochu pustě. Hra je vytvořena za pomoci Unity 3D enginu a při porovnání screenshotu mobilní a PC verze dojdete k závěru, že PC verze je mnohem víc propracovanější. Přitom Unity dokáže na mobilních telefonech celkem divy. Na druhou stranu je hra plynulá a nikde se neseká.

7magu_srovnani-2

 

Co mě však po prvním dialogu zarazilo, není ani skutečnost, že konverzace připomínají textové zprávy. Avšak skutečnost, že hra nemá dabing, mě zarazila. Připravovaná PC verze dabing obsahovat bude. Doufám, že se rozdíly mezi PC a mobilní verzí v budoucích aktualizacích srovnají. Začínám totiž nabývat dojmu, že studio Napoleon Games dělá mobilní verzí pouze reklamu připravované PC verzi.

dialog

 

Pohyb v herním prostředí

Pohyb herním světem je velmi pomalý. Při souboji má tahový systém smysl, ale při pohybu prostředím je zcela zbytečný. Pohybováním tak strávíte obrovské množství času. K pohybu vám poslouží buď gesta nebo kurzor, kterému bych vytkl nemožnost umístění na levou stranu obrazovky, kde by měl větší smysl. Nemožnost volného rozhlížení po okolí je taky jednou z věcí, která mi při hraní vadila. Pokud vývojáři nechtěli „komplikovat“ ovládání hry, stačilo jen použít model ovládání známý například z dnes už retro titulů Doom nebo Wolfenstein. Tedy volný pohled do stran, popřípadě pohled dolů, který je zde zastoupen přejetím dvou prstů směrem dolů.

krypta_1

 

Pohybem po prostředí a řešením logických hádanek totiž strávíte víc času než souboji. Naštěstí máte možnost se teleportovat mezi jednotlivými místy, na mapě to však podráží pěkně graficky řešené prostředí, kterým se nejeden hráč rád projde. Navíc mapa pro mě byla dalším zklamáním. Během objevování města se totiž nezaznamenávají jednotlivé obchody na mapě automaticky, nýbrž si je musíte zaznamenat ručně za pomoci poznámky. Myslím si, že ohledně uživatelského prostředí je prostor na zlepšení. Přijde mi, že současná podoba prostředí a ovládání hráče omezuje a zpomaluje ve hraní.

krypta_2

 

Menu, míň je někdy víc

Nastavení hry je celkem obsáhlé, avšak zde chybí již zmiňovaná možnost nastavení ovládacích prvků a jejich polohy. Menu hry není přeplácané a nabízí vše, co je potřeba. Brány Skeldalu: 7 Mágů není pro každého, své příznivce si však tento počin českého studia Napoleon Games určitě najde. Hra je dostupná v demo verzi, kdy první čtyři lokace ve hře máte dostupné zdarma. Zbylých deset lokací si potom můžete koupit naráz za 189,- Kč nebo po jednotlivých lokacích za 27,- Kč. Vývojáři tak nenutí hráče k okamžitému nákupu hry.

menu

 

Závěrem pár slov

Na některé z vás může recenze hry působit až moc negativně nebo stroze. Zkuste však nezaujatě říct, jak na vás působilo ovládání, dialogy nebo prostředí hry. Není zde snad prostor ke zlepšení? Nejsou vývojáři až moc nostalgičtí?

I přes nedostatky hře dávám 3 z 5 bodů.

logo-app Brány Skeldalu: 7 Mágů Napoleon Games, s.r.o. Zdarma ANDROID logo-app 7 Mages Developer Zdarma iOS

Zdroje: 7mages.net, games.tiscali.cz

reklama
reklama

Martin Wetter

Androiďák se zájmem o mobilní technologie všeho druhu. Jsem nadšenec převážně mobilních her, ale nebráním se i jiným herním platformám.

Komentáře

Martin Flegr

16. 3. 2016, 9:07
Android aplikace

Už druhý loot mi nešel sebrat, zatím na nic

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim