Domů » Články »
Trh s nositelnou elektronikou začal rok 2024 silně, když jeho celosvětové dodávky v prvním čtvrtletí meziročně vzrostly o 8,8 % a dosáhly 113,1 milionu kusů. Toto vyplývá z celosvětové čtvrtletní studie IDC Wearable Device Tracker. Navzdory tomuto růstu však průměrné prodejní ceny (ASP) již páté čtvrtletí v řadě klesají, přičemž v 1. čtvrtletí roku 2024 se snížily o 11 %. Tento pokles je způsoben rostoucími rozvojovými trhy a ekonomickými tlaky snižujícími spotřebitelské výdaje.
Jak jsou na tom prodeje nositelné elektroniky?
Apple si udržel vedoucí postavení na trhu, ale čelil problémům kvůli špatným makroekonomickým podmínkám, dočasnému zákazu některých modelů hodinek a absenci nových sluchátek AirPods. Dodávky hodinek Apple Watch se meziročně snížily o 19,1 % a dodávky sluchátek, včetně AirPods a Beats, klesly ve stejném období o 18,8 %. Na druhém místě se umístila společnost Xiaomi, která zaznamenala 43,4% meziroční nárůst. Cenově dostupné produkty společnosti Xiaomi uživatele oslovily a její opětovný vstup do oblasti hodinek s operačním systémem Wear OS jí pomohl stát se třetím největším dodavatelem v ekosystému Google, což zvýšilo celkové prodeje chytrých hodinek.

Zdroj: Fonearena
Společnost HUAWEI se posunula na třetí místo a předstihla Samsung. Oživení jejího podnikání v oblasti chytrých telefonů mělo pozitivní dopad na její nositelná zařízení prostřednictvím balíčků. Prodej společnosti Huawei se však i nadále výrazně soustřeďuje na Čínu, kde tvoří přibližně 75 % jejího celkového prodeje. Společnost Samsung klesla na čtvrté místo. K růstu přispělo uvedení modelu Galaxy Fit 3 a úspěch levnějších sluchátek, a to i přes 5,1% pokles objemu prodeje chytrých hodinek během čtvrtletí. Pětici nejlepších doplnila společnost Imagine Marketing, známá svými cenově výhodnými produkty boAt. Indická značka zaznamenala 17,5% nárůst objemu prodeje sluchátek, ale její prodej chytrých hodinek se kvůli silné místní konkurenci propadl o 61,3 %.

Zdroj: Fonearena
Podle Jiteshe Ubraniho, vedoucího výzkumu ve společnosti IDC, nedostatek významných inovací v prémiovém segmentu umožnil značkám nižšího segmentu snížit náskok. Dokud nové senzory nebo algoritmy neumožní pokročilé funkce sledování zdravotního stavu, jako je monitorování krevního tlaku nebo glukózy, budou spotřebitelé pravděpodobně dávat přednost středně třídě a cenově dostupným variantám. Tento trend vede značky k přehodnocování jejich cenových strategií.
Ramon T. Llamas, ředitel výzkumu společnosti IDC, zdůraznil význam menších, regionálních dodavatelů. Poznamenal, že poptávka po nositelných zařízeních na rozvíjejících se trzích zůstává vysoká, ale ceny prémiových značek jsou často neúnosné. To vytvořilo příležitosti pro místní značky nabízet cenově dostupná a funkčně bohatá zařízení, což pomohlo společnostem jako Xiaomi a Imagine Marketing získat přední pozice na světovém trhu.
Zdroj: fonearena.com
Domů » Články »
Oppo do série Reno 12 chystá třetí model
Stiknutím klávesy J se přesunete na starší článek, klávesa K vás přesune na novější.
💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.

Komentáře