Apple opakovaně odmítl pustit herní tituly Xbox do App Storu

Apple opakovaně odmítl pustit herní tituly Xbox do App Storu
2021-12-14T13:37:16+02:00
• 14. 12. 2021

Zdroj: PhoneArena

Na internet unikla řada e-mailů, ve kterých jednoznačně Apple opakovaně odmítl snahy Microsoftu zpřístupnit své exkluzivní herní tituly pro Xbox v App Store. Pravděpodobně Apple nechtěl tituly do svého obchodu vůbec zpřístupnit, i přesto, že Microsoft přistoupil na některé z nových podmínek. 

Tvrdohlavý Apple

Celý minulý rok Microsoft intenzivně pracoval na tom, aby udržel s Applem maximálně nadstandardní vztahy, protože cílem bylo dostat herní tituly pro Xbox do App Storu. Zástupci z Redmondu vyložili karty na stůl, když nabídli některé své exkluzivní tituly iOS uživatelům, pokud by Apple spolupracoval. Možná právě tohle byla chyba, protože se Apple dostal do velmi pohodlné situace. 

Zřejmě si říkáte, že by z toho profitoval i Apple, získal by další příjmy a uživatelům poskytl pohodlí a nejexkluzivnější herní tituly. Společnost nabídku však tvrdohlavě odmítla a stanovila soubor pokynů pro App Store, které byly zcela v rozporu s obchodním modelem Xboxu. Situace se natolik vyhrotila, že Microsoft nyní sám hledá alternativní řešení, jak dostat své tituly na iOS a iPadOS. 

Apple

Zdroj: PhoneArena

Jak si můžete všimnout, v prvních e-mailech Apple nejprve informoval Microsoft, že aby mohl být přijat do App Storu, bude muset individualizovat své aplikace a nabízet je samostatně. Applu se totiž nelíbil balíček Game Pass. Znamenalo by to, že by Microsoft musel své aplikace nabízet jednotlivě. S tím nemělo vedení problém, ale nabídlo, že pokud chce uživatel streamovat hru, bude si muset stáhnout aplikaci Game pass, která by byla samostatně nabízena v App Storu. To by umožnilo Apple zařízením streamovat hru s pomocí výkonu Xboxu prostřednictvím vzdálených serverů. A přesně zde Apple ukončil jednání. Konkrétně společnost prohlásila, že by to bylo v rozporu s jejími pokyny pro App Store. 

Kdyby Microsoft měl jedinou aplikaci pro streamování, měla by velikost asi 150 MB, zatímco ostatní aplikaci asi jen 30 MB a nemusely by být aktualizovány. Pro uživatele by to byl lepší zážitek. Jenomže Apple tlačil na to, aby byly aplikace stahovány jednotlivě, což by znamenalo až pětinásobný skok velikostí aplikací. 

Microsoft se tedy rozhodl vydat vlastní cestou a vytvořil řešení založené na Safari, jinými slovy zpřístupnil Xbox Cloud Gaming. 

Zdroj: phonearena.com

Stiknutím klávesy J se přesunete na starší článek, klávesa K vás přesune na novější.

💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.

reklama
reklama

Zdeněk Koutský

Passionate Senior Editor at Dotekomanie.cz, where tech meets storytelling. Seasoned Sales Director, weaving technology into every success story, and relishing every moment of it!

Komentáře

Reklama

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim

Vyzkoušejte

Dotekománie Premium

Vychutnejte si web bez bannerové reklamy a získejte předběžný přístup k článkům. Podpoříte i Dotekománii.

Vyzkoušet

Odběr novinek

To podstatné ze světa mobilů a technologií jednou týdně do vašeho e-mailu. 📱
A nepropásnete soutěže!

Odebírat