reklama

Facebook využívá agresivní strategii na iOS aktualizováno

Facebook využívá agresivní strategii na iOS [aktualizováno]
2021-05-07T09:30:51+02:00
• 7. 5. 2021

Zdroj: Dotekomanie.cz

Aktualizováno 7. 5.

V tomto týdnu jsme vás informovali o agresivnější strategii společnosti Facebook, co se týče aplikací pro iOS. Firmě vadí nová bezpečností funkce umožňující uživatelům nepovolit možnost sledování napříč aplikacemi a webovými stránkami. Facebook se snaží nalákat na aktivování u svých aplikací poněkud agresivnějších přístupem. V aplikacích se přímo uvádí, že funkce by měla být povolená, aby služby zůstaly zdarma.

Image from iOS 1125x2436x Image from iOS 1 1125x2436x Image from iOS 2 1125x2436x Image from iOS 4 1125x2436x

Zdroj: Dotekomanie.cz

Novinka se některým uživatelům začala objevovat hned po aktualizaci na iOS 14.5, ale u redakčních zařízení je k dispozici až od verze 14.5.1. Zatím to nevypadá, že by Apple zasáhl proti takovému vybízení k aktivaci, ale možná se nějakých kroků dočkáme později. Musíme si také počkat, jak se celá situace vyvine a jak moc nové nastavení postihne Facebook a jeho výdělky.

Image from iOS 3 1125x2436x Image from iOS 5 1125x2436x

Zdroj: Dotekomanie.cz

Původní článek 3. 5.

Apple se hodně soustřeďuje na ochranu uživatelských dat, což se projevilo v poslední aktualizaci systému iOS. Verze 14.5 přichází s možností nepovolení sledování některých dat v aplikacích a webových stránkách. Aplikace se musí dotazovat, jestli uživatel povolí tento sběr dat. To se samozřejmě nelíbí větším hráčům, jako je například Facebook. Ten se snaží přesvědčit uživatele poněkud agresivnějším způsobem.

Vychází finální verze iOS 14.5 s mnoha novinkami, stahujte již nyní

Povolte a vše bude zdarma

Služby a aplikace mohou být na první pohled zdarma, ale ve skutečnosti platíme osobními daty za používání. Díky tomu, že společnosti mohou sbírat a používat některá data, mohou lépe cílit reklamu, na které vydělávají. Jedná se o zaběhnutou strategii a společnosti se za to nestydí.

S novou verzí iOS 14.5 ale lze zakázat sběr dat v zařízení, například u jiných aplikací a webových stránkách. Jde jen o určitou část dat, přičemž je firmy používají pro lepší cílení. Facebook u svých aplikací zobrazuje dialogové okno, které vybízí k povolení sběru dat. Doslova zde společnost píše, že díky tomu budou aplikace zdarma bez poplatků.

Více méně tak Facebook navozuje dojem, že pokud se mu nepodaří přesvědčit dostatek uživatelů, mohly by být aplikace jednou za poplatek. To se samozřejmě nemusí líbit uživatelům a jsou tak vlastně stavěni do pozice, že raději tento sběr dat povolí.

Facebook dlouho bojuje proti této novince a odhaduje, že bude mít dopad zisky. Zatím je ale příliš brzy na vyčíslení ztrát. Apple se zatím nevyjádřil k takovému informování uživatelů. Je otázkou, jestli se Facebook nedopouští nějakého porušení podmínek.

Zdroj: theverge.com

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Androiďák, šéfredaktor, tvůrce @dotekomanie a +dotekomanie.cz. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim