reklama

Facebook se inspiruje u Snapchatu, opět

Facebook se inspiruje u Snapchatu, opět2016-10-03T07:40:29+02:00
• 3. 10. 2016

Facebook se již v minulosti „nenápadně“ inspiroval u Snapchatu a uvedl svou verzi Stories. Nyní v Polsku byla potají byla vypuštěna mezi uživatele nová verze aplikace Messenger, jež obsahuje funkci „Messenger Day“. V podstatě se opět jedná o více než lehkou inspiraci u konkurenční služby, ale díky mnohem širšímu aktivnímu publiku, se funkce rozšíří znatelně rychleji.

Redaktoři z portálu TechCrunch dostali první snímky této funkce od uživatele z Polska – obrázek umístěný výše. Jak můžete vidět, novinka umožní si nastavit různé kliparty a filtry jak pro fotografie, tak i pro videa. Nahraný obsah však po 24 hodinách zmizí. Co se oficiálního vyjádření týká, Facebook příliš informací zveřejňovat prozatím nechce. Níže přikládáme oficiální odpověď, v níž se píše, že lidé velmi často sdílejí na Messengeru své zážitky jak s přáteli, tak i rodinou. V Polsku pak probíhá menší test, jenž nabízí uživatelům vyžít novou metodu sdílení vizuálních požitků.

We know that people come to Messenger to share everyday moments with friends and family. In Poland we are running a small test of new ways for people to share those updates visually. We have nothing more to announce at this time.

Konec zprávy však zní jasně. Momentálně se více informací nedočkáme. Je vcelku logické, proč funkce zasáhla jiné země, než je USA nebo Kanada. V těchto velkých zemích již mnoho uživatelů využívá Snapchat a podobná funkce v jiné aplikace by nemusela přinést dobré výsledky. Rozšíření do těchto zemí tak není zcela jisté. Nicméně menší oblasti, kde Snapchat není hojně využíván, má Facebook očividně v povědomí. Prakticky zde totiž nemůže ztratit příliš uživatelů a odezva bude mnohem lepší.

Návrhy na filtry

Jak už tedy víme, jedná se o poměrně zdařilou kopii Snapchat Stories. Avšak proč by vlastně uživatelé měli používat funkci jinde než v originální aplikaci? Má to hned více důvodů. Zaprvé má Messenger znatelně více aktivních i pasivních uživatelů po celém světě. Tudíž integrace oblíbené funkce do velmi používané aplikace může být už samo o sobě dobrý tah. Naštěstí vývojáři přišli s trochou vlastních nápadů.

 

Díky tomu vám aplikace nově doporučí filtr pro to, co hodláte sdílet. V aplikaci, viz třetí obrázek, můžete najít „Můj den“, ale i „dny“ ostatních uživatelů. Zvláštní prvek v spočívá v tom, že si můžete vybrat, co sdílíte, a aplikace vám automaticky doporučí vhodný filtr. Například: „Cítím se … tak modře.“ Na konečné fotografii se pak objeví déšť text s texturou modrých bublin.

Ptáte se, proč po uvedení Stories v Instagramu bylo rozhodnuto přidat další podobnou funkci do Messengeru? Facebook zjistil, že příliš mnoho lidí nesdílí své zážitky tak často, jak bylo předpokládáno. V tomto ohledu jsou uživatelé na Messengeru odlišní. Zde je počet sdílení mezi lidmi znatelně větší. Tudíž se jedná o logický krok vpřed. Messenger Day chce zaujmout mnohem větší základnu lidí a získat největší podíl na trhu. Což by pro společnost, která má profit 2 miliardy dolarů za čtvrt roku, neměl být až tak značný problém.

Zdroj: techcrunch.com

reklama
reklama

Student zabývající se tvorbou grafiky, a to jak webových stránek, webových či mobilních aplikací, tak i marketingových produktů. Ve volném čase píše články, testuje nebo recenzuje různá zařízení, která se mu připletou pod ruku. Kontaktní email - pavel.mares@dotekomanie.cz.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim