Zdroj: Dotekománie
Domů » Články »
TikTok je v tuto chvíli velmi populární sociální sítí, přičemž roste potřeba kontroly samotného obsahu a dodržování podmínek. Společnost se snaží vymáhat například nezávadnost obsahu a snaží se bojovat se sexuálně orientovaným obsahem, ale tvůrci jsou vynalézavý. Bohužel je TikTok spojován i s kauzami, kdy například docházelo ke špehování novinářů. Nyní zde máme zřejmě další kauzu.
TikTok obdržel pokutu ze to, že špatně informoval o používání cookies na webu
Skoro virální
Sociální sítě obsahují virální obsah, tedy takové příspěvky, které mají velký úspěch, počet zhlédnutí, komentářů a dochází k velmi rychlému šíření. Nikdy ani není známo, co se stane virálním a co ne, zejména na TikToku. Jednou jde o absolutní hloupost, jindy o celý trend, který se rozšíří velmi rychle.
TikTok ale potvrdil redakci Forbes, že ne všechna videa nebo obsah mají přirozený růst, tedy že se stanou virálními jen tak. Zaměstnanci totiž mají možnost posílit nějaké video, aby se stalo virálním. TikTok se obhajuje snahou podpořit nové tvůrce a také vyvážit samotný obsah. I tak se jedná o ovlivňování.
Analýza uvádí, že přibližně 1 až 2 % celkového denního počtu zhlédnutí patří k uměle posilovanému obsahu. TikTok se hájí tím, že takto ovlivní jen 0,002 % obsahu. Zde ani není tak problém, že TikTok v podstatě nějaký obsah doporučí nad rámec toho, co se nabízí, ale spíše v tom, že videa nejsou nijak označena a vypadají jako běžný virální obsah.
Zdroje: theverge.com, forbes.com
💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.
Domů » Články »
Komentáře