reklama

Z Facebooku zmizí funkce Instant Articles

Z Facebooku zmizí funkce Instant Articles
2022-10-15T11:30:49+01:00
• 15. 10. 2022

Zdroj: Dotekomanie.cz

Připojení k internetu je dnes rozšířenější a co se týče mobilního typu, tak jsou i větší datové balíčky, případně se nabízí neomezené tarify. Před lety tomu tak ale nebylo a velké množství lidí řešilo, jak uspořit každý MB. Nejen z tohoto důvodu se větší společnosti pustili do alternativních formátů webových stránek, které měly ušetřit množství stahovaných dat. Sociální síť i proto nabídla formát Instant Articles.

Instant Articles

Instant Articles je technologie, v rámci které webový server poskytne obsah, například v podobě článku, ve speciálním režimu. Takový web má velmi striktně daná pravidla například v tom, co může být obsaženo a co všechno je v samotném zdrojovém kódu. Například došlo k omezení reklam, dodatečných prvků, grafických částí a podobně. Dalo by se říci, že Instant Articles nabídlo možnost si číst obsah ve velmi zjednodušeném režimu přímo na sociální síti Facebook.

Služba byla spuštěna v roce 2015 a následně došlo k rozšiřování. Běžný uživatel sociální sítě si mohl otevřít článek nějakého webu přímo v aplikaci Facebook a nebyl přesměrován na běžnou webovou stránku, kde se musel tak trochu zorientovat a případně něco odkliknout. Výhodou Instant Articles byl jednotnější vzhled, ale také menší množství interaktivních prvků, rychlejší procházení obsahu a také datová úspora.

Instant Articles

Zdroj: Meta

Nyní se ale dozvídáme, že Meta oficiálně ukončí Instant Articles v polovině dubna příštího roku. Zatím nebyla vydána jakákoliv oficiální zpráva nebo informace o tom, co se bude dít. Zástupce Meta to jen potvrdil některým zahraničním redakcím. Důvodem má být velmi malé zapojení uživatelů a tvůrců obsahu.

Jinak řečeno, po sedmi letech fungování této služby ji používalo jen 3 % uživatelů Facebooku. Jakožto redakce nabízející tento formát článků na Facebooku se ani nedivíme, když podpora ze strany Facebook je doslova minimální. Bez zaplacení se takový rozsah nerozšíří ani mezi všechny naše fanoušky na Facebooku a navíc společnost dává přednost jen virálnímu obsahu, případně videím.

Možná byste si mysleli, že Meta nějak podpoří tvůrce obsahu nabízejíc ho skrze Instant Articles, ale nikdy nic takového nebylo v našich končinách. Bylo tedy otázkou času, kdy tuto službu ukončí. Meta neplánuje jakoukoliv náhradu a soustředí se zejména na zbylé služby a funkce.

Zdroje: theverge.com, engadget.com

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Androiďák, šéfredaktor, tvůrce @dotekomanie a +dotekomanie.cz. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim