reklama

Instagram se mění v TikTok a komunitě se to zřejmě nelíbí

Instagram se mění v TikTok a komunitě se to zřejmě nelíbí
2022-07-30T15:00:24+01:00
• 30. 7. 2022

Fotka od Claudio Schwarz z Unsplash

V poslední době jde vidět, že se Instagram začal ještě více soustřeďovat na video obsah. Ostatně nedávno jsme se dočkali oznámení, že jakékoliv video o délce do 15 minut bude automaticky konvertováno v Reels, tedy typ obsahu, který se podobá tomu z TikToku. Tento postupný přechod na sociální síť zaměřenou na videa jde vidět v posledních měsících a možná i letech. Komunitě se to ale zřejmě nelíbí.

InstaTok?

Pamatujete si dobu, kdy jste otevřeli Instagram a viděli jste chronologicky seřazené příspěvky v podobě fotografií od účtů, které sledujete? Ta doba zmizela na dlouhou dobu a ještě nedávno jste museli udělat minimálně dva kroky k tomu, abyste vůbec viděli obsah od sledovaných účtů. Dnes Instagram již nabízí sekci, kde je vše chronologicky seřazeno, ale nikdy se vám neukáže hned po spuštění aplikace. Musíte se k ní proklikat, byť je to o něco jednodušší než předtím.

Dalo by se říci, že většina novinek je zaměřena na videa a příběhy. Šlo vidět, že Instagram schytává kritiku kolem zacílení sociální sítě, ale nikdo se k tomu nevyjadřoval. Nyní ale Adam Mosseri, ředitel Instagramu, vydal video, v kterém se snaží reagovat na negativní ohlasy. Uvádí, že uživatelé více sdílí videa, a proto na to musí reagovat novými funkcemi. K tomu navíc dodává, že fotografie jsou nedílnou součástí této platformy a jen tak nezmizí.

instagram produkt tag 6000x4000x

Fotka od Gabrielle Henderson z Unsplash

Ve svém prohlášení také zmiňuje, že doporučený obsah je velmi důležitý a že se snaží nabídnout uživatelům něco nového, aby si rozšířili přehled. Zřejmě ale zapomíná, že jsou zde i uživatelé, kteří chtějí sledovat jen vybrané účty, a ne to, co jim doporučí systém. Reakce přišla krátce po tom, co si i celebrity jako Kylie Jenner a Kim Kardashian postěžovaly, že se z Instagramu stává TikTok.

Aby toho nebylo málo, Mark Zuckerberg prohlásil, že doporučování obsahu na Instagramu se zdvojnásobí, tedy z původních 15 % na 30 %. Jde zřejmě o reakci na finanční výsledky, které jsou o něco slabší, než se očekávalo. Navíc nedávná zpráva naznačuje, že Instagram má problém s udržením pozornosti uživatelů.

Instagram zřejmě bude pokračovat ve svém snažení, aby porazil TikTok, jen je otázkou, jestli nepřijde postupem času o uživatele, případně o jejich míru zapojení. To by mohlo mít dopad na finanční stránku.

Zdroj: 9to5mac.com

Stiknutím klávesy J se přesunete na starší článek, klávesa K vás přesune na novější.

💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Šéfredaktor, tvůrce dotekomanie.cz, androiďák, podcaster v PZL. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Reklama

galaxy s24
galaxy s24
galaxy s24
galaxy s24

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim

Vyzkoušejte

Dotekománie Premium

Vychutnejte si web bez bannerové reklamy a získejte předběžný přístup k článkům. Podpoříte i Dotekománii.

Vyzkoušet

Odběr novinek

To podstatné ze světa mobilů a technologií jednou týdně do vašeho e-mailu. 📱
A nepropásnete soutěže!

Odebírat