reklama

Snapchat spouští Spotlight, konkurenta pro TikTok

Snapchat spouští Spotlight, konkurenta pro TikTok
2020-11-25T08:00:04+02:00
• 25. 11. 2020

Zdroj: snapchat.com

TikTok má nyní dalšího konkurenta v podobě Snapchatu, který spouští Spotlight, novou část své aplikace, která bude předvádět videa vytvořená uživateli.

Snapchat uživatelům umožní skenovat etikety jídla a vína

Další platforma pro krátká videa

Ačkoli to není poprvé, co aplikace zvýraznila videa od uživatelů, je to poprvé, co je Snapchat v aplikaci prominentně představí. V případě, že uživatelům chybí k vytváření obsahu pro tato krátká videa motivace, Snapchat pro tvůrce těchto videí nabízí finanční odměny. Společnost tvrdí, že do konce roku denně vyplatí 1 milion dolarů uživatelům, kteří sdílejí nejoblíbenější klipy.

Spotlight vypadají velice podobně jako TikTok a Reels Instagram, jsou vybaveny automatickým přehráváním videí přizpůsobeným přehrávání na výšku a mezi klipy můžete rychle přejíždět prstem nahoru nebo dolů. Algoritmus pak určí, které klipy se objeví právě ve účtu, ale můžete si také svá konkrétní témata.

snapchat 1200x675x

pro animaci rozklikněte; zdroj: engadget.com

Spotlight se ale od svých konkurentů zásadně liší. Tato funkce neumožňuje totiž komentáře ani druh remixování na TikTok. Ve skutečnosti bude také mnoho snímků ve Spotlightu anonymních, pokud tedy tvůrce videa nemá veřejný profil. Většina uživatelů Snapchatu však nemá. Videa ve Spotlightu se zobrazují bez názvu nebo popisovače. Tento nedostatek kontextu může být trochu nepříjemný, pokud jste zvyklí sledovat konkrétní uživatele.

Pro uživatele bude největším lákadlem pravděpodobně příslib potenciální výplaty. Společnost přesně neuvádí, kolik může uživatel získat, ale poznamenává, že výplaty jsou založeny na vzorci, který „odměňuje uživatele Snapchatu primárně na základě celkového počtu zhlédnutí videa, které Spotlight v daný den získá”. Prozatím se společnost zavazuje k tomu rozdávat milion dolarů denně do konce tohoto roku, nestanovila však pevné datum ukončení. Nabídka tak může pokračovat možná i do roku 2021. Snapchat dlouhodobě plánuje přinést reklamu pro Spotlight, takže není těžké si představit, že by se přímé platby mohly vyvinout ve stálý zdroj příjmů nejsledovanějších uživatelů.

Zdroj: engadget.com

reklama
reklama

Tomáš Kašík

Student IT, zarytý fanoušek Androidu, ale rozumí si i s iPadem. Často experimentuje s různými ROM. Ve volném čase hraje florbal a jezdí na kole.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim