Uživatelé v App Store a Obchod Play utratili rekordní částku za předplatné

Uživatelé v App Store a Obchod Play utratili rekordní částku za předplatné
2020-01-30T19:30:08+02:00
• 30. 1. 2020

Podle nejnovější zprávy analytické společnosti Sensor Tower uživatelé App Store utratili v roce 2019 pořádný balík peněz za služby. Konkrétně jen v USA uživatelé utratili 3,6 mld. amerických dolarů, a to jen za předplatné u 100 největších aplikací. 

App Store jednoznačně vede

Nutno podotknout, že se jedná o docela solidní nárůst, celkem o 16 % oproti roku 2018. V té době uživatelé v rámci předplatného utratili 3,1 mld. dolarů. Za předplatné u všech aplikací pak bylo utraceno 15,3 mld. dolarů. 

Nejlepší předplacenou aplikací se stalo YouTube, které tohoto milníku dosáhlo díky své prémiové službě bez reklam. Ihned za YouTubem se umístila aplikace Tinder. Během roku 2019 YouTube překročilo milník 1 mld. dolarů za předplatné. 

App Store

Na Google Play byla situace o něco horší. Konkrétně v USA uživatelé utratili zhruba 1,1 mld. amerických dolarů, opět za předplatné u 100 největších aplikací. I přesto se ale jedná o meziroční nárůst o 42 %, neboť v roce 2018 bylo utraceno jen 775 mil. dolarů. V tomto ohledu je tak jasným vítězem App Store, ve kterém uživatelé utrácejí více peněz. 

V obchodech App Store a Obchod Play pak tržby v roce 2019 dosáhly z předplatných aplikací 4,6 mld. dolarů, to je o 21 % více než v roce 2018. Obě společnosti, tedy Apple a Google, nabízí rozdílné předplatné. 

Apple vývojáře tlačí na nový byznysový model

Apple po vývojářích konkrétně chce, aby své aplikace pouze pronajímali, nikoliv prodávali. Na takový způsob plateb jste jistě již dávno narazili. V App Storu je takových aplikací více. V praxi jde o to, že je aplikace ke stažení zcela zdarma. Po určité době vás ale aplikace vyzve k tomu, abyste si zaplatili například měsíční předplatné. 

Důvod, proč se Apple zřejmě rozhodl nastavit nový způsob přijímání financí, je, že tímto způsobem ve finále potenciální zákazník zaplatí mnohem více korun. Opakované, neboli měsíční poplatky jsou označeny za velmi dobře udržitelný obchodní model, neboť je jednoznačně výnosnější. Dokonce je tento model pro vývojáře účinnější, než kdyby do aplikace vložili reklamy. 

Apple si na tomto obchodním modelu bere 20% provizi. Pokud nás matematika neklame, čím více bude vývojář účtovat, tím více vydělá Apple. Jeden by řekl, že by na tohle zákazníci nepřistoupili. Opak je ale zřejmě pravdou. 

Zatímco hlavním cílem tohoto předplatného je získat od zákazníků více peněz, přinese tento model i velké výhody. Společnosti, které tyto poplatky zavedou, budou mít větší motivaci k tomu, aby své aplikace častěji aktualizovaly a zlepšovaly. Pokud se totiž vývojářské studio nebude o svou aplikaci starat, uživatelé předplatné zruší a přejdou ke konkurenční aplikaci. 

Zdroj: macrumors.com

Stiknutím klávesy J se přesunete na starší článek, klávesa K vás přesune na novější.

💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.

reklama
reklama

Zdeněk Koutský

Passionate Senior Editor at Dotekomanie.cz, where tech meets storytelling. Seasoned Sales Director, weaving technology into every success story, and relishing every moment of it!

Komentáře

Reklama

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim

Vyzkoušejte

Dotekománie Premium

Vychutnejte si web bez bannerové reklamy a získejte předběžný přístup k článkům. Podpoříte i Dotekománii.

Vyzkoušet

Odběr novinek

To podstatné ze světa mobilů a technologií jednou týdně do vašeho e-mailu. 📱
A nepropásnete soutěže!

Odebírat