Instagram globálně nasazuje skrytí počtu „lajků“ aktualizováno

Instagram globálně nasazuje skrytí počtu „lajků“ [aktualizováno]
2019-11-14T17:20:39+02:00
• 14. 11. 2019
1

Aktualizováno 14. 11.

Před několika měsíci začal Instagram testovat skrytí počtu „lajků“ u jednotlivých příspěvků, ale zatím se to týkalo jen vybraných trhů. Počínaje dnešním dnem, přechází testování do globálního měřítka, což můžete pocítit i vy. U některých příspěvků uvidíte například, že se líbí nějakému vašemu příteli a zbytek bude označen slovem „ostatní“. Kromě fotografií se novinka bude týkat i videí, tedy počtu zhlédnutí. Což je zvláštní, jelikož tato statistika byla přidána v roce 2016 a nyní je odebírána.

Facebook asi také skryje počítadlo „lajků“

Dle některých odhadů bude mít novinka vliv na „influencery“, což se více méně potvrzuje skrze zveřejněný graf společnosti HypeAuditor. Ten ukazuje pokles v jednotlivých krajinách o 3 až 15 % v míře popularity. Zjevně to bude mít dopad i na výdělky takových účtů.

Aktualizováno 18. 7.

Před třemi měsíci jsme vás informovali, že Instagram zřejmě začne skrývat počet „lajků“ u příspěvků. Přesněji řečeno, běžní uživatelé tuto hodnotu neuvidí, místo toho zde bude jen pár uživatelů a k tomu slovíčko „ostatní“. Instagram chce takto trochu snížit honbu za co největším číslem. Nyní dochází k rozšíření této funkce do šesti krajin – Kanada, Austrálie, Nový Zéland, Japonsko, Irsko a Brazílie. Zřejmě v následujících týdnech nebo měsíců dojde k většímu rozšíření.

Původní článek 19. 4.

V poslední době mnoho služeb začalo řešit problematiku kolem „digital wellbeing“. V podstatě se jedná o přístup k tomu, jak trávíme čas nejen na mobilních zařízeních. Například samotný systém Android nabízí stejnojmennou aplikaci, která může napomoci v omezení používání služeb, mobilního telefonu nebo jiných aplikací. Kromě toho například Youtube podporuje možnost omezení sledování videí. Nyní si s touto problematikou pohrává Instagram.

Instagram chce snížit tlak působící na uživatele

Sociální síť Instagram je poměrně jednoduchou službou, ale má své stinné stránky. Uživatelé přispívají krásnými fotkami, které jsou mnohdy upravené, a vytváří někdy nerealistický dojem. Asi ve svém okolí najdete uživatele, kterým více záleží na počtu reakcí u příspěvků než na samotném obsahu. Právě v této rovině Instagram zkoumá možnosti, jak snížit tlak této sociální sítě na uživatele.

Jane Manchun Wong (@wongmjane) objevila první náznaky změn, respektive funkcí, které by mohly být použity pro vylepšení „digital wellbeing“ (digitální pohoda). Instagram si pohrává s možností, kdy u příspěvků nebude zobrazovat počet reakcí (tedy „srdíček“). Místo toho se objeví například pár jmen a pak nic neříkající slovo „další“.

instagram

Nemusíte se bát, že byste neviděli kolik uživatelů zareagovalo na váš příspěvek. Jako autor příspěvku byste měli mít k této informaci přístup. Viditelnost počtu reakcí by byla omezena jen pro fanoušky, nikoliv pro autory.

Instagram se již stihl vyjádřit k této testované možnosti. Dle slov zástupce této sítě by bylo cílem, aby se uživatel zaměřil více na obsah, ne na počet srdíček. Je vidět, že Instagram k celé problematice přistupuje opatrně a začíná testovat drobné změny. Lze očekávat, že podobných úprav bude více, ale v tuto chvíli jen v rámci testování.

Zdroje: 9to5mac.com, techradar.com, techcrunch.com

Stiknutím klávesy J se přesunete na starší článek, klávesa K vás přesune na novější.

💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Šéfredaktor, tvůrce dotekomanie.cz, androiďák, podcaster v PZL. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Milan Šiler

15. 11. 2019, 8:24

Kdybych byl paranoidni, rekl bych, ze se Facebooku nelibi, ze si z jeho site lidi (influenceri) udelali obzivu a on z toho nema podil, protoze reklamu sdili primo ti lide, namisto aby ji dodaval Facebook. Tohle by mohl byt prvni krok, jak to zredukovat, nasledovat by mohl dalsi krok, ktery prevede cast nebo i celou monetizaci na stranu Facebooku, pripadne prida nejake placene moznosti pro „influencer ucty“, ktere zlepsi jejich konkurenceschopnost.

Kdyz nad tim tak premyslim, prijde mi to i celkem logicke, takze to treba ani takova paranoia byt nemusi :) ale nezda se mi, ze by to Facebook delal jen pro blaho lidi, kteri se chudaci trapi vzajemnym pomerovanim si liku, obzvlast, kdyz se zmena tyka jen Instagramu a ne Facebooku. Ale to muze byt treba dalsi krok.

Reklama

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim

Vyzkoušejte

Dotekománie Premium

Vychutnejte si web bez bannerové reklamy a získejte předběžný přístup k článkům. Podpoříte i Dotekománii.

Vyzkoušet

Odběr novinek

To podstatné ze světa mobilů a technologií jednou týdně do vašeho e-mailu. 📱
A nepropásnete soutěže!

Odebírat