Uživatelé utratili za aplikace téměř 40 miliard dolarů

Uživatelé utratili za aplikace téměř 40 miliard dolarů
2019-07-04T19:30:29+02:00
• 4. 7. 2019

App Store i nadále roste, i když ne tak rychlým tempem, jako tomu bylo v minulých letech. S touto informací přišla analytická společnost Sensor Tower, která se ve své zprávě věnovala App Storu a Obchodu Play. 

Společně dokázaly obchody získat finanční obrat ve výši 39,7 mld. dolarů, což je o 15,4 % více (34,4 mld. dolarů) než v první polovině loňského roku. Dle nejnovějších průzkumů i nadále App Store drtí svého hlavního a jediného konkurenta Obchod Play. 

V první polovině letošního roku utratili globální uživatelé v App Storu 25,5 mld. dolarů, což představuje meziroční nárůst o 13,2 % – ve stejném období loňského roku získal App Store 22,6 mld. dolarů. Nutno však podotknout, že ne všude se Applu daří.

Naopak Obchod Play získal „pouhých“ 14,2 mld. amerických dolarů. I přesto lze hovořit o znatelném nárůstu, neboť ve stejném období loňského roku generovala platforma o 19,6 % menší částku. 

Hlavním faktorem zpomalení růstu App Storu v Číně je samotné iOS, které nyní taktéž zpomaluje. Mohou za to samozřejmě i prodeje současných vlajkových modelů iPhone XS a XS Max, které na čínském trhu nejsou příliš populární, a to díky své ceně. Na druhou stranu by se Apple měl v průběhu příštích 12 měsíců vrátit opět do pozitivních čísel, tedy růstu.

Menší pokles růstu v obou platformách měla na svědomí jediná společnost – Netflix. Právě díky této službě přišly obě platformy o značné příjmy. Netflix se totiž v průběhu loňského roku rozhodl upustit od registrace odběrů v aplikaci pro Android uživatele. Na konci roku 2018 se totéž stalo u iOS. 

Jednotlivé aplikace, které hýbou trhem

V první polovině roku 2019 byl Netflix druhým nejúspěšnějším hráčem na non-game trhu. Odhaduje se, že příjmy činily 339 mil. dolarů, což je ale o něco méně, než v roce 2018, kdy společnost generovala 459 mil. dolarů. Měli bychom podotknout, že Netlix si veškeré příjmy rozdělí s Applem 70/30. Po prvním roce pak marže Applu poklesne na 85/15. 

Dalším zajímavým hráčem se ukázal Tinder, který dohromady (App Store + Obchod Play) získal zhruba 497 mil. dolarů. To je mimochodem o 32 % více než v první polovině loňského roku. Dominance této služby by však v příštích měsících měla upadat, neboť se veze na aktuálním trendu. 

Mezi nejstahovanější aplikace v první polovině roku 2019 byly opět WhatsApp, Messenger a Facebook. TikTok se však posunul před Instagram, tedy na čtvrté místo. Mimochodem, nárůst instalací aplikace TikTok vzrostl o 28 % – téměř 344 mil. uživatelů tuto službu používá. 

Co se týká konkrétních mobilních her, příjmy v prvním pololetí roku 2019 meziročně vzrostly o 11,3 %. To znamená, že celková částka, kterou uživatelé utratili, činí 29,6 mld. dolarů. Samozřejmě i v tomto případě platí, že částka vychází z App Storu a Obchodu Play. Mezi nejstahovanější hry patří Color Bump 3D, Garena Free Fire a PUNG Mobile. 

Zdroj: techcrunch.com

Stiknutím klávesy J se přesunete na starší článek, klávesa K vás přesune na novější.

💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.

reklama
reklama

Zdeněk Koutský

Passionate Senior Editor at Dotekomanie.cz, where tech meets storytelling. Seasoned Sales Director, weaving technology into every success story, and relishing every moment of it!

Komentáře

Reklama

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim

Vyzkoušejte

Dotekománie Premium

Vychutnejte si web bez bannerové reklamy a získejte předběžný přístup k článkům. Podpoříte i Dotekománii.

Vyzkoušet

Odběr novinek

To podstatné ze světa mobilů a technologií jednou týdně do vašeho e-mailu. 📱
A nepropásnete soutěže!

Odebírat