reklama

Uživatelé utratili za aplikace téměř 40 miliard dolarů

Uživatelé utratili za aplikace téměř 40 miliard dolarů
2019-07-04T19:30:29+02:00
• 4. 7. 2019

App Store i nadále roste, i když ne tak rychlým tempem, jako tomu bylo v minulých letech. S touto informací přišla analytická společnost Sensor Tower, která se ve své zprávě věnovala App Storu a Obchodu Play. 

Společně dokázaly obchody získat finanční obrat ve výši 39,7 mld. dolarů, což je o 15,4 % více (34,4 mld. dolarů) než v první polovině loňského roku. Dle nejnovějších průzkumů i nadále App Store drtí svého hlavního a jediného konkurenta Obchod Play. 

V první polovině letošního roku utratili globální uživatelé v App Storu 25,5 mld. dolarů, což představuje meziroční nárůst o 13,2 % – ve stejném období loňského roku získal App Store 22,6 mld. dolarů. Nutno však podotknout, že ne všude se Applu daří.

Naopak Obchod Play získal „pouhých“ 14,2 mld. amerických dolarů. I přesto lze hovořit o znatelném nárůstu, neboť ve stejném období loňského roku generovala platforma o 19,6 % menší částku. 

Hlavním faktorem zpomalení růstu App Storu v Číně je samotné iOS, které nyní taktéž zpomaluje. Mohou za to samozřejmě i prodeje současných vlajkových modelů iPhone XS a XS Max, které na čínském trhu nejsou příliš populární, a to díky své ceně. Na druhou stranu by se Apple měl v průběhu příštích 12 měsíců vrátit opět do pozitivních čísel, tedy růstu.

Menší pokles růstu v obou platformách měla na svědomí jediná společnost – Netflix. Právě díky této službě přišly obě platformy o značné příjmy. Netflix se totiž v průběhu loňského roku rozhodl upustit od registrace odběrů v aplikaci pro Android uživatele. Na konci roku 2018 se totéž stalo u iOS. 

Jednotlivé aplikace, které hýbou trhem

V první polovině roku 2019 byl Netflix druhým nejúspěšnějším hráčem na non-game trhu. Odhaduje se, že příjmy činily 339 mil. dolarů, což je ale o něco méně, než v roce 2018, kdy společnost generovala 459 mil. dolarů. Měli bychom podotknout, že Netlix si veškeré příjmy rozdělí s Applem 70/30. Po prvním roce pak marže Applu poklesne na 85/15. 

Dalším zajímavým hráčem se ukázal Tinder, který dohromady (App Store + Obchod Play) získal zhruba 497 mil. dolarů. To je mimochodem o 32 % více než v první polovině loňského roku. Dominance této služby by však v příštích měsících měla upadat, neboť se veze na aktuálním trendu. 

Mezi nejstahovanější aplikace v první polovině roku 2019 byly opět WhatsApp, Messenger a Facebook. TikTok se však posunul před Instagram, tedy na čtvrté místo. Mimochodem, nárůst instalací aplikace TikTok vzrostl o 28 % – téměř 344 mil. uživatelů tuto službu používá. 

Co se týká konkrétních mobilních her, příjmy v prvním pololetí roku 2019 meziročně vzrostly o 11,3 %. To znamená, že celková částka, kterou uživatelé utratili, činí 29,6 mld. dolarů. Samozřejmě i v tomto případě platí, že částka vychází z App Storu a Obchodu Play. Mezi nejstahovanější hry patří Color Bump 3D, Garena Free Fire a PUNG Mobile. 

Zdroj: techcrunch.com

reklama
reklama

Zdeněk Koutský

Senior Editor Dotekomanie.cz | bývalý student IT | velký milovník a zároveň kritik Applu | milovník dýmek

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim