reklama

Samsung jde před soud kvůli klamavé reklamě na voděodolnost

Samsung jde před soud kvůli klamavé reklamě na voděodolnost
2019-07-04T07:49:06+02:00
• 4. 7. 2019
1

Dnešní mobilní telefony se snaží nalákat na nejrůznější vlastnosti. U prémiových řad můžeme ve specifikacích najít například označení IP68, což v podstatě uvádí, že mobilní telefon je odolný vůči prachu a také může vydržet po dobu 30 minut ve vodě o hloubce 1,5 metru. Je zde ale háček, IP68 nezaručuje vodotěsnost.

Navíc uváděné parametry vychází z laboratorních podmínek, ne z reálného používání. Právě na to doplatilo Sony ve svých reklamách, kde se uživatelé potápěli s mobily. Dnes tak Sony již nečiní a varuje před takovým používáním mobilního telefonu. Něco podobného zřejmě čeká i Samsung.

Samsung vs. ACCC

Australský úřad Australian Competition and Consumer Commission (ACCC) pro ochranu spotřebitelů povede soudní spor se společností Samsung kvůli zavádějícím reklamám. V nich Samsung prezentuje mobily v situacích, kdy jsou používané například v moři, v bazénech a tak podobně. Na druhou stranu na oficiálních stránkách společnost uvádí:

Na základě testovacích podmínek pro ponoření do 1.5 metrů sladké vody po dobu až 30 minut. Nedoporučuje se používat na pláži nebo v bazénu. Na poškození vodou nebo prachem se nevztahuje záruka.

Tento test je uveden i na české verzi webu, přičemž jsme jej nenašli na produktové stránce, ani na stránce specifikací k modelu Galaxy S10. Podařilo se nám jej dohledat až na stránce srovnání s jinými modely Samsungu. No a právě toto je kámen úrazu. ACCC považuje reklamy za klamavé, zejména když se nevztahuje záruka na mobilní telefony, pokud jsou poškozeny vodou nebo prachem.

Nyní bude záležet na australském soudu, jak rozhodne. Je docela možné, že v případě výhry ACCC by mohlo rozhodnutí vést k podobnému výsledku jako u Sony. Než aby Samsung riskoval soudní spory v každé zemi, možná se již brzy nesetkáme s reklamním sdělením lákajícím na voděodolnost smartphonů od Samsungu.

Zdroj: theguardian.com

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Androiďák, šéfredaktor, tvůrce @dotekomanie a +dotekomanie.cz. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Jiří Janák

7. 7. 2019, 7:19
Android aplikace

Mám pocit, že podobnou klamavou reklamu používá Vodafone se svým neomezeným internetem, kde ale omezuje rychlost a nikde to neuvádí…

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim