reklama

Revoluční mobil Meizu Zero je marketingové fiasko aktualizováno

Revoluční mobil Meizu Zero je marketingové fiasko [aktualizováno]
2019-03-06T17:00:41+02:00
• 6. 3. 2019
6

Aktualizováno 6. 3.

Na začátku tohoto roku jsme se dočkali představení revolučního smartphonu Meizu Zero, na kterém nenajdete skoro ani jeden otvor. Výjimkou byly mikrofony. Následně došlo k oznámení crowdfundingové kampaně, která nabízela možnost předobjednávky mobilu za cenu 1299 dolarů. Za celou dobu kampaně se o mobil přihlásilo 29 investorů, kteří byli ochotni společně do projektu vložit celkem 45 000 dolarů, přičemž požadavek na úspěch byl stanoven na 100 000 dolarů.

Z tohoto pohledu se dá hodnotit celá kampaň jako absolutní fiasko. V podstatě jen 29 lidí z celého světa projevilo zájem o mobil bez konektorů. Záhy se k tomuto neúspěchu vyjádřil Jack Wong, CEO společnosti Meizu. Samotná crowdfundingová kampaň byla výmyslem marketingového týmu jako reklama na mobil. K tomu navíc dodává, že Meizu Zero je jen prototyp a nikdy nebylo záměrem jej běžně prodávat.

V podstatě společnost chtěla ukázat, co umí vyrobit. Bohužel tento marketingový kousek asi nadělá více škody, než si mohli ve společnosti myslet. Napálili zájemce, když nikdy neměli v úmyslu prodávat takové zařízení. Pokud by společnost hned při představená uvedla, že se jedná o ukázku jejich technologií, nic by se nestalo. Na druhou stranu by se o mobilu moc nemluvilo.

Aktualizováno 30. 1.

Před týdnem jsme se dočkali představení smartphonu Meizu Zero a právoplatně ho lze označit za revoluční zařízení, jelikož nemá jakékoliv porty, sloty a ani otvory pro reproduktory. Tak trochu jsme doufali, že se výrobce po nějaké době pochlubí kompletními specifikacemi, například neznáme kapacitu baterie a jiné drobnosti. Nyní jsme se ale dočkali celkem zvláštního přístupu, který využívají spíše menší společnosti, byť se najdou výjimky.

Meizu se rozhodlo jít v tomto případě cestou crowdfunding prostřednictvím služby Indiegogo. Právě na tomto portálu si společnost nastavila cíl získat 100 000 dolarů. Zřejmě se jedná jen o marketing, nebo minimálně očekáváme, že když nedojde k vybrání dané částky, tak se stejně mobil dostane k zájemcům.

Skrze portál Indiegogo můžete investovat do projektu prostřednictvím předobjednávky smartphonu. Cena byla nastavena na 1299 dolarů, což je 29 100 Kč bez daně. Pokud by se mobil někdy dostal na český trh, zřejmě by se cena vyšplhala na cca 37 830 Kč. Crowdfunding končí 1. března a zatím (ve chvíli publikace článku, 30. 1. 2019 16:50) se našlo jen 9 mikroinvestorů.

Původní článek 23. 1.

Nějakou dobu nešlo na trhu vidět nějaký zajímavý posun. V podstatě všichni výrobci nabízeli velmi podobná zařízení, což do jisté míry platí i dnes, ale naštěstí se objevuje více společností, které se nebojí riskovat a představí vskutku netradiční zařízení, které minimálně zaujme. Nyní si takové postavení vysloužila firma Meizu, jelikož představila model Meizu Zero. Ten rozhodně vybočuje z řady.

Meizu Zero

Už jsme zde měli zajímavé technologie a některé z nich se používají nadále. Například rám citlivý na tlak. Nejenže HTC přišlo s touto technologií, ale jejich poslední top model ji dokonce používá místo fyzických tlačítek (recenze). Právě touto cestou se vydala i společnost Meizu u modelu Zero, ale to rozhodně není vše.

Meizu Zero nemá dokonce ani USB C konektor, nabíjení je řešeno pomocí rychlé bezdrátové technologie dosahující výkonu 18W. Aby toho nebylo málo, dokonce na smartphonu nenajdete ani slot na SIM kartu, zde se zvolilo řešení v podobě eSIM. Zřejmě to společnosti nestačilo a došlo na odstranění otvorů pro reproduktory. Místo toho se používá technologie, kdy se displej stává zároveň reproduktorem. Díky vibracím tak produkuje zvuk.

Skoro by se jednalo o smartphone bez jakýchkoliv děr nebo otvorů, ale není tomu tak. Meizu muselo vytvořit malé otvory aspoň pro mikrofony. V tomto ohledu neexistuje alternativa.

Jak je vidět, jedná se o odvážný krok této firmy, díky kterému došlo na vytvoření vskutku zvláštního zařízení. Meizu si ještě nechalo některé specifikace pro sebe, stejně jako cenu a dostupnost. Je jasné, že se nebude jednat o prodejní hit, ale jako netradiční zařízení zaujme.

Specifikace

  • displej: 5,99 palců, 1080 × 2160 pixelů (Full HD+), Super AMOLED
  • procesor: Octa-Core Qualcomm Snapdragon 845
  • Android + Flyme 7
  • Foťáky:
    • zadní – 12 MPx, f/1.8, OIS, PDAF, laserové ostření
      • sekundární – 20 MPx, f/2.6
    • přední – 20 MPx, f/2.0
  • čtečka otisků v displeji
  • IP68
  • 4G VoLTE, Wi-Fi 802.11 ac (2.4GHz + 5GHz) 2 x 2 MIMO, Bluetooth 5, GPS + GLONASS, eSIM
  • bezdrátové nabíjení (18W)

Zdroje: fonearena.com, androidpolice.com, engadget.com

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Androiďák, šéfredaktor, tvůrce @dotekomanie a +dotekomanie.cz. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Petr Hošek

3. 2. 2019, 22:12
Android aplikace

No myslím za ty prachy neprodejné…

Richard Fabián

30. 1. 2019, 17:54
Android aplikace

jdou cestou Applu, co nejméně konektorů, co nejvyšší cena. osobně nevidím opodstatnění v takové ceně

Přemysl Vaculík

30. 1. 2019, 18:27

Takovou formu odvahy u Applu neuvidíme, je to unikátní mobil a vzhledem k tomu, že se nebude jednat o masovku, tak cena je adekvátní.

Pavel Skácel

23. 1. 2019, 19:28

Pane Vaculíku: „Nějakou dobu nešlo vidět na trhu…“, to myslíte opravdu vážně? Takové na prdel dávání mateřskému jazyku?! Vždyť píšete pro širokou veřejnost a ne své milé, která by vám to možná „sežrala“, a tak pište tak, jak se na takový úžasný jazyk, jakým je Čeština, sluší a patří!

Přemysl Vaculík

23. 1. 2019, 19:55

Děkuji za kritiku (upřímně), ale nebylo by lepší a rychlejší napsat, jak něco zlepšit, než jít do osobní roviny?

Vaclav Linhart

23. 1. 2019, 17:03

Super, konečně něco netradičního :-)

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim