Google přeskočil Apple a je nejhodnotnější značkou

Google přeskočil Apple a je nejhodnotnější značkou
2017-02-03T07:30:29+01:00
• 3. 2. 2017

Kiev, Ukraine - February 21, 2012 - A logotype collection of well-known world brand's printed on paper. Include Google, Mc'Donald's, Nike, Coca-Cola, Facebook, Apple, Yahoo, Nikon, YouTube, Adidas, Amazon.com, Unilever, Twitter, Mastercard, Samsung, Canon and Starbuck's logos.

Poslední zveřejněný žebříček Brand Finance Global 500 ukázal, že Google se stal nejhodnotnější značkou. Přeskočil tak Apple, který držel toto prvenství od roku 2012. Hodnota značky Googlu se vyšplhala na 109,5 miliardy dolarů. Jedná se tak o nárůst o 24 %.

Rozdíl mezi oběma značkami není rozhodně propastný. Hodnota Applu činí 107,1 miliardy dolarů. Na paty pak těmto dvěma gigantům dýchá Amazon. Právě on zaznamenal nárůst hodnoty o více než 50 % na 106,4 miliardy dolarů. Na 4. místě se pak v žebříčku umístil americký operátor AT&T. Pětici nejhodnotnějších značek pak uzavírá Microsoft.

5 nejhodnotnějších značek a jejich vývoj od roku 2011, zdroj: Campaignlive.co.uk

Celková hodnota značky zahrnuje několik faktorů. Jedná se o marketingové investice, znalost značky, loajalitu vůči značce, spokojenost zaměstnanců společnosti. Zahrnuta je také metrika toho, jak moc přispívá značka z finančního hlediska jejich majitelům.

Hodnota Applu oproti loňskému roku klesla o 27 %. Sice se nejedná procentuálně o nejvyšší propad. Z finančního hlediska byl ale pokles nejvyšší. Činil totiž 38,8 miliardy. Z tohoto hlediska se na nelichotivém druhém místě umístilo HP, které pokleslo o 11,6 miliardy.

David Haigh, ředitel Brand Finance – tedy společnosti, která žebříček sestavila, se ke konečnému hodnocení vyjádřil. Dle jeho slov se Apple snažil udržet svou technologickou výhodu. Bohužel pro značku však existují náznaky toho, že dosáhla svého bodu nasycení. A to i na čínském trhu, kde se nejprve Applu výrazně dařilo. I zde se však značka musí potýkat s tamní konkurencí.

Deset nejhodnotnějších značek v detailním pohledu, zdroj: Campaignlive.co.uk

Úspěch Googlu lze zaznamenat i v hodnocení dle síly značky. Tato metrika porovnává podíl všech podnikatelských příjmů získaných ze značky. Google se umístil na 2. místě společně se společností Nike. Obě společnosti dosáhly výsledku 92,1 bodů. Prvenství pak drží Lego s hodnocením 92,7. Google se tak jako jediná z technologických firem umístila v první desítce. Zařadila se tedy po bok společností, jako je například Visa, Disney, Ferrari nebo již zmíněné Nike a Lego.

Uvidíme, jaký bude pro značky i rok následující. Ukáže se, zda Google své prvenství udrží, nebo zda se na pomyslný trůn vrátí právě Apple. Na pozoru by se obě tyto společnosti měly mít ale také před Amazonem. Jeho 53% meziroční nárůst by rovněž mohl do tohoto souboje výrazně promluvit. Na tyto výsledky si však budeme muset ještě zhruba rok počkat.

Zdroj: campaignlive.co.uk

Stiknutím klávesy J se přesunete na starší článek, klávesa K vás přesune na novější.

💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.

reklama
reklama

Jiří Smrž

Fanoušek operačního systému Android, ale se zkušenostmi i s iOS a Windows Phone. Ve volném čase se rád věnuje sportům a sledování filmů nebo seriálů.

Komentáře

Reklama

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim

Vyzkoušejte

Dotekománie Premium

Vychutnejte si web bez bannerové reklamy a získejte předběžný přístup k článkům. Podpoříte i Dotekománii.

Vyzkoušet

Odběr novinek

To podstatné ze světa mobilů a technologií jednou týdně do vašeho e-mailu. 📱
A nepropásnete soutěže!

Odebírat