reklama

BlackBerry ve 3. čtvrtletí zaznamenalo úspěch i tvrdý pád

BlackBerry ve 3. čtvrtletí zaznamenalo úspěch i tvrdý pád
2013-12-25T09:50:41+02:00
• 25. 12. 2013

Finanční výsledek kanadské společnosti BlackBerry za druhé čtvrtletí tohoto roku napovídal o hodně velké krizi. Ztráta tehdy dosáhla na 965 milionů dolarů při příjmech ve výši 1,6 miliard dolarů. Pokud jste s obměnou celého vedení věřili v lepší časy, třetí čtvrtletí má ještě daleko katastrofálnější scénář v porovnání s předchozím obdobím. Za jedinou záchranu lze považovat neupadající zájem o služby, kde přesněji známý Messenger využívá již několik desítek milionů uživatelů napříč hlavními platformami a to výrobce motivuje k dalším vylepšení.

BlackBerry

BlackBerry třetí čtvrtletí roku 2013 zakončil s neuvěřitelnou ztrátou ve výši 4,4 miliardy dolarů, přičemž příjem byl zaevidován s částkou 1,2 milionů dolarů. Co se týče samotného prodeje chytrých telefonů, výrobce prodal pouze 1,9 milionů zařízení, což je takřka polovina oproti minulému čtvrtletí. Generálního ředitele Johna Chena samozřejmě celá situace neznepokojuje, jelikož s jasným optimismem dodává, že plán záchrany je jasný.

Už příští rok bychom mohli očekávat zlepšení finančních výsledků v souvislosti s měnícím se obchodním modelem. Zároveň v příštím roce začne s Foxconnem po dobu pěti následujících let úzce spolupracovat na výrobě chytrých telefonů, které následně půjdou v první polovině roku 2014 do prodeje v Indonésii a do další rozvíjejících se zemí.

Nicméně ve třetím čtvrtletí BlackBerry sklidil úspěch s BlackBerry Messengerem (BBM), který je momentálně dostupný pro většinu zařízení, běžících na platformě Android 4.0 a výše nebo iOS 6 a výše. V říjnu se BBM přehoupl přes 80milionovou hranici uživatelů, kde jedna čtvrtina patří právě Androidu. V roce 2014 jej můžeme také očekávat už v předinstalované podobě u výrobce LG a jejich chystaného modelu G Pro Lite.

Závěrečnou tečkou je možnost hlasových hovorů prostřednictvím aplikace BBM, která by měla být zasazena na začátku nového roku. Příchodu videohovorů s názvem BBM Video se rovněž dočkají v závěsu po hlasových službách. Nakonec pokud počet uživatelů bude podobným tempem narůstat, nelze pochybovat o větším propletení reklam, kde utržené peníze poslouží jako menší záplata pokladny.

Zdroje: news.cnet.com, crackberry.com, techradar.com

reklama
reklama
reklama
Samsung Galaxy Note10

Antonín Horňáček

Členem Dotekománie od samotného zrodu a tato věrná podpora trvá přes dlouhých 7 let. Oblíbeným výrobcem je Apple, ale moc nezapomíná ani na Android nebo BlackBerry OS.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim