Apple iAd končí – důvodem jsou zřejmě finance

Apple iAd končí – důvodem jsou zřejmě finance
2016-01-17T08:28:14+02:00
• 17. 1. 2016

Společnost Apple v roce 2010 představila vlastní reklamní síť pro mobily, jež se jmenovala iAd App Network. Tehdy lákala na několik zajímavých vlastností. Například 60 % příjmů šlo přímo vývojářům a že je vše součástí iOS 4+. Po takřka 5,5 letech ale dochází ke změně.

overview_downloads

Apple se rozhodl, že samotnou reklamní síť ukončí k 30. červnu 2016, přičemž už nyní nelze zakládat nové projekty. Není zcela jasné, jestli nebude představena náhrada. Důvodem ukončení je zřejmě malý podíl na trhu. Podle eMarketer se měl pohybovat v roce 2015 kolem 5,1 % v USA.

I sám Tim Cook poukázal na to, že iAd je velmi malou součástí byznysu celé společnosti Apple. Zřejmě již nedocházelo ke generování dostatečného zisku. Pravděpodobně Apple nyní získává lepší příjmy skrze svou platební metodu Apple Pay, na kterou se více soustřeďuje. Uvidíme, jestli nechystá něco nového a jiného.

Zdroj: phonearena.com

Stiknutím klávesy J se přesunete na starší článek, klávesa K vás přesune na novější.

💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Šéfredaktor, tvůrce dotekomanie.cz, androiďák, podcaster v PZL. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Reklama

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim

Vyzkoušejte

Dotekománie Premium

Vychutnejte si web bez bannerové reklamy a získejte předběžný přístup k článkům. Podpoříte i Dotekománii.

Vyzkoušet

Odběr novinek

To podstatné ze světa mobilů a technologií jednou týdně do vašeho e-mailu. 📱
A nepropásnete soutěže!

Odebírat