Meta testuje rozpoznávání obličeje pro obnovu účtu na Instagramu nebo Facebooku

Meta testuje rozpoznávání obličeje pro obnovu účtu na Instagramu nebo Facebooku
2024-10-26T11:37:03+01:00
• 27. 10. 2024

Zdroj: petapixel (se souhlasem)

Meta testuje rozpoznávání obličeje jako způsob, jak okamžitě obnovit přístup k vašemu účtu na Instagramu nebo Facebooku, pokud si svůj účet z nějakého důvodu uzamknete. Proces ověření obličeje vypadá podobně jako při procesu registrace pro Face ID, kdy musíte otáčet hlavou do různých směrů.

Nový proces obnovy účtu na Instagramu nebo Facebooku

K vašemu účtu můžete ztratit přístup, pokud zapomenete přihlašovací údaje, již nemáte přístup k zařízení pro dvoufaktorovou autentizaci, nebo vám hacker zneužije účet. Získání přístupu zpět může být časově náročné a mnoho postižených uživatelů hlásí, že společnost potřebuje dlouhou dobu na odpověď. Pokud hacker změní e-mailovou adresu a telefonní číslo spojené s vaším účtem, může být velmi obtížné prokázat, že účet patří vám.

Již nyní můžete být vyzváni k nahrání video selfie, aby společnost potvrdila, že účet patří vám, ale manuální ověření zabere čas. Společnost nyní testuje možnost okamžité obnovy na základě technologie rozpoznávání obličeje. Budete požádáni o čas pro pořízení videa, během kterého budete pohybovat hlavou podobně jako při registraci obličeje u Apple Face ID, a pokud budete ověření, získáte zpět přístup k vašemu účtu.

Quickly recover your Instagram or Facebook account with facial recognition 1500x750x

Zdroj. 9to5mac

Demo, které Meta ukázala, jasně ukazuje, že si můžete vybrat mezi automatickým rozpoznáváním a manuálním přezkoumáním ze srany adminů, takže nikdo nebude muset tuto možnost použít, pokud nebude chtít. Společnost tvrdí, že data jsou smazána ihned po dokončení procesu.

Jakmile někdo nahraje video selfie, bude šifrováno a bezpečně uloženo. Nikdy nebude viditelné na profilu, pro přátele nebo pro ostatní uživatele na Facebooku či Instagramu. „Ihned po porovnání smažeme veškerá data o obličeji bez ohledu na to, zda došlo k shodě či nikoli“, tvrdí společnost Meta.

Společnost používá stejnou technologii k detekci reklam, které využívají tváře celebrit. Tímto způsobem označí reklamy k přezkoumání, aby Meta mohla rychle odstranit případné podvodná videa. Pokud naše systémy získají podezření, že reklama může obsahovat obrázek veřejně známé osoby tzv. „celeb-bait“, pokusíme se použít technologii rozpoznávání obličeje k porovnání tváří v reklamě s profilovými fotografiemi veřejné osoby na Facebooku a Instagramu. Pokud potvrdíme shodu a zjistíme, že reklama je podvodná, zablokujeme ji.

Zdroj: 9to5mac.com

Stiknutím klávesy J se přesunete na starší článek, klávesa K vás přesune na novější.

💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.

reklama
reklama

Jakub Sobotka

Působí v IT a svět IT a mobilních technologií byly vždy jeho vášní. Ve volném čase rád sportuje, čte, nebo se toulá přírodou. Ač uživatel Apple platformy, velmi dobře si rozumí i s Androidem.

Komentáře

Reklama

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim

Vyzkoušejte

Dotekománie Premium

Vychutnejte si web bez bannerové reklamy a získejte předběžný přístup k článkům. Podpoříte i Dotekománii.

Vyzkoušet

Odběr novinek

To podstatné ze světa mobilů a technologií jednou týdně do vašeho e-mailu. 📱
A nepropásnete soutěže!

Odebírat