Google pracuje na placeném Vyhledávání, ale verze zdarma zůstane

Google pracuje na placeném Vyhledávání, ale verze zdarma zůstane
2024-04-04T08:00:26+02:00
• 4. 4. 2024

Zdroj: Dotekomanie.cz

1

Skoro to vypadá, že se společnosti snaží nalepit na cokoliv nálepku AI, tedy že je využita umělá inteligence. Někdy jde ale spíše o klamavou reklamu, jindy nejsou benefity tak zásadní. I tak se jedná o zajímavý byznys model, za který si firmy nechají zaplatit. Příkladem je ChatGPT, kde také najdete placenou verzi, byť varianta zdarma je k dispozici, dnes dokonce i bez přihlášení. I Google nabízí placenou verzi Gemini, ale vedle toho pracuje na integraci do Vyhledávání. Jak se ukazuje, asi nebude zdarma.

Vyhledávání za poplatek?

Redakce Financial Times přichází s informace, že Google začíná pracovat na placené verzi Google Vyhledávání, která bude značně doplněna o AI, tedy v tomto případě asi o Gemini. Nepůjde jen o lepší vyhledávání novinek, ale měly by se nabídnout nejrůznější funkce. Skoro by se dalo říci, že se bude jednat o asistenta pro vyhledávání, který zpracuje výsledky a poskytne relevantnější informace.

IOM Bike Desktop inSHELL PR 230506 01 1212x900x

Zdroj: Google

Už nyní mohou někteří uživatelé ve vybraných krajinách testovat Search Generative Experience (SGE), což je právě Google Vyhledávání s podporou AI. Není ale jisté, že právě tato verze bude placená. Dle Financial Times nikam nezmizí varianta zdarma, ale nebude doplněna o AI prvky.

Současně placená verze Google Vyhledávání bude asi součástí již nějakého předplatného, které aktuálně Google nabízí. Ve hře tak může být Gemini Advanced nebo Google One. Nepočítá se ale s odstraněním reklam, takže i u placené verze budou sponzorované odkazy a jiné reklamní prvky. V tuto chvíli se neví, kdy a jestli se dočkáme placené varianty.

Reakce Googlu

Nebývá časté, aby se Google vyjadřoval ke spekulacím, i tak nám tentokrát poskytl vyjádření prostřednictvím Alžběty Houzarové, manažerky komunikace české pobočky společnosti Google.

„Abychom umožnili lidem co nejpřirozenější přístup k informacím, už léta přicházíme s novými metodami vyhledávání a tato služba se neustále vyvíjí. Naše experimentální služby využívající generativní umělou inteligencí ve Vyhledávání již zodpověděly miliardy dotazů a na všech hlavních trzích vidíme, že počet dotazů roste. Zároveň službu pořád zdokonalujeme tak, aby vyhovovala i novým potřebám uživatelů.“

Současně dodává, že se nepřipravuje varianta, kde by nebyla reklama:

„Na vyhledávání bez reklam nepracujeme ani o něm neuvažujeme. Tak jako mnohokrát v minulosti, i v současné době pracujeme na vývoji nových prémiových funkcí a služeb, abychom jimi obohatili nabídku předplatných napříč Googlem, ale v tuto chvíli nelze být konkrétnější.”

Zdroje: androidauthority.com, ft.com

Stiknutím klávesy J se přesunete na starší článek, klávesa K vás přesune na novější.

💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Šéfredaktor, tvůrce dotekomanie.cz, androiďák, podcaster v PZL. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Je to jen marketingový pojem. Něco jako Průmysl 4.0. Bublina, která splaskne, až bude většina funkcí zpoplatněna. Při cenách elektřiny se nemůžeme divit. Pokud nazvu každý složitější algoritmus AI, tak mi to sice krátkodobě udělá zisk, ale až někdy přijde to opravdové AI, určitě ho nepřehlédneme. Ale AI není ani lepší vyhledávání, ani to tvůrčí psaní seminárních prací nebo skládání melodií či malování obrazů. Do těchto děl se vždy přepíše vkus programátora, množství zdrojových dat a navíc, ta díla budou vždy neskutečně průměrná. Počítač vám vyrobí slušivou kombinaci aktuální tvorby rockové kapely a dají se tak vydat jedno, dvě alba. Ale vymyslet třeba nový kytarový riff? Nebo originální melodii?

Reklama

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim

Vyzkoušejte

Dotekománie Premium

Vychutnejte si web bez bannerové reklamy a získejte předběžný přístup k článkům. Podpoříte i Dotekománii.

Vyzkoušet

Odběr novinek

To podstatné ze světa mobilů a technologií jednou týdně do vašeho e-mailu. 📱
A nepropásnete soutěže!

Odebírat