Clubhouse způsobil revoluci, nyní ohlašuje zásadní změny

Clubhouse způsobil revoluci, nyní ohlašuje zásadní změny
2023-04-29T19:30:18+02:00
• 29. 4. 2023

Zdroj: dw (se souhlasem)

Sem tam se objeví nějaká nová služba, která velmi rychle získá na popularitě. Jakmile si toho všimnou velké firmy, zpravidla vytvoří napodobeninu, aby nepřišli o uživatele. Jde to například vidět u TikToku a konkurence v podobě Instagramu a Youtube. Něco podobného se odehrálo se službou Clubhouse, ale jak se ukazuje, nevydržela tlak a prochází změnou.

Clubhouse se mění

Samotná služba cílí na formát, který by se dal označit za živý podcast, ale jsou zde možnosti, jak se z posluchače může stát i host samotného vysílání. Prvně se Clubhouse objevil v roce 2020 a hned na to se objevily podobné funkce na Twitteru, Facebooku a dalších. Některá konkurenční řešení skončila, příkladem je třeba varianta od Spotify nebo Redditu.

Clubhouse na tom evidentně není moc dobře, jelikož došlo k oznámení, že bude propuštěno 50 % zaměstnanců. Vedení obhajuje tento krok s nutnou změnou a zmenšením týmů, aby se celá služba mohla rychleji přizpůsobovat aktuálnímu trhu. V oficiálním dopise zaměstnancům ke vysvětlováno, že po skončení covidové doby uživatelé ztratili zájem o tento formát.

Ačkoliv má společnost ještě dostatek finančních prostředků, je nutná změna celé služby, aby byla vůbec relevantní. To ale nejde dělat s vekou strukturou a s mnoha zaměstnanci.

Screenshot 297 431x490x

Zdroj: Clubhouse

Vedení v podstatě uvádí, že se celá služba restartuje, co se týče vývoje, zaměření a strategie. Začíná se budovat Clubhouse 2.0, ale zatím není přesně známo, co očekávat. Ze samotného dopisu spíše vyplývá, že se chce ubírat trochu jiným směrem a více konkurovat například službě Zoom, případně Meet nebo Teams. Je ale otázkou, jestli se takový přerod podaří a jestli se brzy nerozloučíme s Clubhouse nadobro.

Zdroje: 9to5mac.com, blog.clubhouse.com

Stiknutím klávesy J se přesunete na starší článek, klávesa K vás přesune na novější.

💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Šéfredaktor, tvůrce dotekomanie.cz, androiďák, podcaster v PZL. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Reklama

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim

Vyzkoušejte

Dotekománie Premium

Vychutnejte si web bez bannerové reklamy a získejte předběžný přístup k článkům. Podpoříte i Dotekománii.

Vyzkoušet

Odběr novinek

To podstatné ze světa mobilů a technologií jednou týdně do vašeho e-mailu. 📱
A nepropásnete soutěže!

Odebírat