reklama

Twitter: nárůst negativních příspěvků má na svědomí i počasí, říká nová studie

Twitter: nárůst negativních příspěvků má na svědomí i počasí, říká nová studie
2022-09-11T20:21:59+01:00
• 12. 9. 2022

Fotka od Souvik Banerjee z Unsplash

Podle nové studie bylo zjištěno, že počet nenávistných tweetů se zvyšuje v období, kdy je teplota příliš vysoká nebo naopak nízká. Pohybujete-li se často na Twitteru či Facebooku, pravděpodobně jste zaznamenali nárůst výskytu nenávistných komentářů či příspěvků. Zpravidla je nárůst připisován politické polarizaci, fanatismu a příjmové nerovnosti. Výzkumníci ale přišli s novou studií, ve které uvádí další faktor, který může mít na výskyt nenávistných komentářů / příspěvků vliv: počasí. 

Studie pochází z Postdam Institute for Climate Impact Research a zjistila, že lidé se na internetu chovají agresivněji, když je teplota příliš vysoká nebo naopak nízká. K tomuto zjištění výzkumníci došli pomocí umělé inteligence, která analyzovala více než čtyři miliardy tweetů zveřejněných v USA v letech 2014 až 2020. Analýza byla proložena i klimatickými daty, čímž výzkumníci došli ke svým závěrům. Tedy, že extrémní počasí (vedro / zima) má vliv na agresivní příspěvky. 

Twitter

Zdroj: Dotekománie

Zajímavé je, že existuje tzv. vyrovnané okno 12-21 %, kdy je nenávist nejnižší. V nižších teplotách pak online nenávist vzroste až o 12 %, naopak ve vedrech až o 22 %. A očividně na to nemá vliv ani finanční situace. 

„Dokonce i v oblastech s vysokými příjmy, kde si lidé mohou dovolit klimatizaci a další možnosti pro zmírnění horka, pozorujeme nárůst nenávistných projevů v extrémně horkých dnech“, uvedl jeden z výzkumníků. 

Vědci pak ve své závěrečné práci uvádí, že jejich studie může ukázat, jak vyšší teploty mohou do budoucna ovlivnit celkovou společenskou soudržnost a duševní zdraví lidí. 

Zdroj: businessinsider.com

Stiknutím klávesy J se přesunete na starší článek, klávesa K vás přesune na novější.

💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.

reklama
reklama

Zdeněk Koutský

Passionate Senior Editor at Dotekomanie.cz, where tech meets storytelling. Seasoned Sales Director, weaving technology into every success story, and relishing every moment of it!

Komentáře

Reklama

galaxy s24
galaxy s24
galaxy s24
galaxy s24

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim

Vyzkoušejte

Dotekománie Premium

Vychutnejte si web bez bannerové reklamy a získejte předběžný přístup k článkům. Podpoříte i Dotekománii.

Vyzkoušet

Odběr novinek

To podstatné ze světa mobilů a technologií jednou týdně do vašeho e-mailu. 📱
A nepropásnete soutěže!

Odebírat