reklama

Předplatné u aplikací je na vzestupu

Předplatné u aplikací je na vzestupu
2022-03-05T16:30:31+02:00
• 5. 3. 2022

Fotka od Pathum Danthanarayana z Unsplash

Aplikace pro mobilní telefony mají nejrůznější monetizační modely. Jedny jsou zcela zdarma a spoléhají se na dary uživatelů nebo investice, další těží finanční prostředky z reklamy, případně jsou aplikace zcela placené. Poslední dobou je ale více oblíbený model předplatného, kde si uživatel platí měsíční poplatek za používání. Právě v této kategorii jde vidět další nárůst.

Skok u Androidu

Analytická společnost SensorTower vydala analýzu, z které vyplývá, že si obě platformy polepšily, nebo respektive došlo k nárůstu výdajů na předplatné u aplikací. Společnost vychází z dat ze sta nejpoužívanějších aplikací na platformách Android a iOS, takže data jsou jen ukázkou směřování samotného trhu, než přesná data o chování tohoto segmentu.

Dle SensorTower došlo k 41% nárůstu v porovnání mezi lety 2020 a 2021 na obou platformách společně. V roce 2020 byly výdaje uživatelů na hodnotě 13 miliard dolarů a v roce 2021 pak na 18,3 miliard dolarů. Pokud jde o procenta u jednotlivých platforem, tak aplikace pro Android si polepšily o 78 %, což je značný skok. U iOS to bylo pak o 31 %.

worldwide subscription revenue 2021 1440x833x

Zdroj: sensortower

Při pohledu na konkrétní čísla, aplikace pro iOS stále generují více financí. Dle analýzy u sta nejpoužívanějších aplikací to bylo v roce 2021 13,5 miliardy dolarů. U Androidu pak 4,8 miliardy dolarů. I tak jde vidět, že tato strategie monetizace je čím dál více populárnější a dá se předpokládat, že více aplikací nasadí tento model.

Zdroje: sensortower.com, 9to5mac.com

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Androiďák, šéfredaktor, tvůrce @dotekomanie a +dotekomanie.cz. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim