Fotka od Pathum Danthanarayana z Unsplash
Domů » Články »
Aplikace pro mobilní telefony mají nejrůznější monetizační modely. Jedny jsou zcela zdarma a spoléhají se na dary uživatelů nebo investice, další těží finanční prostředky z reklamy, případně jsou aplikace zcela placené. Poslední dobou je ale více oblíbený model předplatného, kde si uživatel platí měsíční poplatek za používání. Právě v této kategorii jde vidět další nárůst.
Skok u Androidu
Analytická společnost SensorTower vydala analýzu, z které vyplývá, že si obě platformy polepšily, nebo respektive došlo k nárůstu výdajů na předplatné u aplikací. Společnost vychází z dat ze sta nejpoužívanějších aplikací na platformách Android a iOS, takže data jsou jen ukázkou směřování samotného trhu, než přesná data o chování tohoto segmentu.
Dle SensorTower došlo k 41% nárůstu v porovnání mezi lety 2020 a 2021 na obou platformách společně. V roce 2020 byly výdaje uživatelů na hodnotě 13 miliard dolarů a v roce 2021 pak na 18,3 miliard dolarů. Pokud jde o procenta u jednotlivých platforem, tak aplikace pro Android si polepšily o 78 %, což je značný skok. U iOS to bylo pak o 31 %.
Zdroj: sensortower
Při pohledu na konkrétní čísla, aplikace pro iOS stále generují více financí. Dle analýzy u sta nejpoužívanějších aplikací to bylo v roce 2021 13,5 miliardy dolarů. U Androidu pak 4,8 miliardy dolarů. I tak jde vidět, že tato strategie monetizace je čím dál více populárnější a dá se předpokládat, že více aplikací nasadí tento model.
Zdroje: sensortower.com, 9to5mac.com
Domů » Články »
Nokia ukázala nové „hloupé véčko“ 2760 Flip
Stiknutím klávesy J se přesunete na starší článek, klávesa K vás přesune na novější.
💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.
Komentáře