Zdroj: 9to5mac (se souhlasem)
Domů » Články »
Společnost Spotify v poslední době nenabídla zásadní změny nebo vylepšení ve své aplikaci pro poslech hudby. Setkáváme se tak spíše s vylepšeními minoritního charakteru. V roce 2018 si společnost nechala patentovat vylepšení, které by mělo umět rozpoznávat řeč a zvuky na pozadí. Na základě toho by bylo možné doporučit hudbu a reklamu lépe cílenou na vkus uživatele.
Spotify experimentuje s nabídkou hudby na základě intonace nebo míry stresu v hlase
Tento patent byl schválen 12. ledna tohoto roku a bezesporu k sobě přitahuje pozornost, a to nejen z pohledu toho, že se jistě jedná o zajímavou funkci, ale také proto, že se bude jednat o jistý zásah do soukromí.
Bude se jednat o unikátní technologii, která dokáže v hlase uživatele rozpoznat intonaci nebo třeba míru stresu a další prvky. Díky tomu by pak tento algoritmus dokázal rozpoznat emoční rozpoložení, pohlaví, přízvuk nebo věk. Spotify by tak měla možnost uživatelům servírovat lépe zaměřenou hudbu a také, v případě bezplatné verze, lépe cílenou reklamu.
To, zdali bude tato technologie implementována do praxe, zatím není jasné. Společnost registruje mnoho patentů, a ne všechny jsou vždy nasazeny. Společnost toto komentovala slovy:
„Spotify už registrovala patenty pro stovky vylepšení a pravidelně provádíme registraci nových patentů. Některé z těchto patentů se stávají součástí nových verzí služby, zatímco jiné nikoliv. Naším cílem je přinášet ten nejlepší zvukový zážitek, nicméně v tuto chvíli neplánujeme žádné novinky, které bychom chtěli sdílet.“
V tuto chvíli se tedy jedná pouze o spekulaci a není zcela jasné, zdali se tato novinka objeví v některé z budoucích verzí hudební služby.
Zdroj: 9to5mac.com
Domů » Články »
Apple kvůli malé poptávce možná skončí s výrobou iPhonu 12 Mini
Stiknutím klávesy J se přesunete na starší článek, klávesa K vás přesune na novější.
💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.
Komentáře