reklama

Google spouští verifikované e-maily v rámci boje proti spamu

Google spouští verifikované e-maily v rámci boje proti spamu
2020-07-23T19:21:50+02:00
• 24. 7. 2020

Zdroj: Dotekomanie.cz

E-mail je poměrně jednoduchý, ale mocný nástroj. Bohužel má svou stinnou stránku, kterou je spam, tedy nevyžádanou poštu. Ta sice je zpravidla tvořena reklamou, ale najdou se i takové, které se snaží podvrhnout uživatele, získat od něj cenné informace, nebo ho jednoduše oklamat. I proto se říká, že byste neměli nikdy na nic klikat v e-mailu. Pokud vám dojde zpráva, že byste měli na něco kliknout, tak byste měli udělat opak. V tomto ohledu by měl být každý obezřetný. I proto Google zavádí drobnou novinku, která ale může mít výrazný dopad na bezpečnost.

Ověřené e-maily

Pakliže vám dojde podezřelý e-mail, měli byste se podívat na odesílatele, případně si nechat zobrazit kompletní a originální znění (v klientech je většinou přeložená verze). Někdy je poměrně komplikované i pro znalejší odhadnout, jestli je e-mail pravý, či nikoliv.

Google chce vylepšit tuto uživatelskou zkušenost a zavádí podporu pro BIMI (Brand Indicators for Message Identification), tedy systém na ověřování identity společností a jejich log. Zde bude nutná spolupráce mezi jednotlivými firmami a samotným Googlem. První musí dojít k ověření a následně může Google zprostředkovávat informaci o ověření v rámci běžné pošty.

Gmail verified logos 1702x1072x

Zdroj: 9to5google.com

Uživatel by se měl ve výsledku setkat s malou drobností. U konkrétního e-mailu se v avataru nezobrazí otazník ani písmeno, bude zde rovnou logo společnosti, od které přišel e-mail. Taková menší alternativa odznáčku ze sociálních sítí. Pokud se podíváte do svého e-mailové schránky, tak na místě avatara máte maximálně profilovou fotografii osoby z vašeho seznamu kontaktů. U e-mailů od firem zde není nic takového, maximálně otazník nebo počáteční písmeno.

Zatím je tato novinka v pilotním testování a je dostupná jen pro omezený počet firem (CNN, LinkedIn, Verizon Media (Yahoo/AOL), Fastmail, Twilio SendGrid, Validity, Vailmail). Do úspěšném ukončení testování se zřejmě dočkáme ověřovacího systému pro firmy. Díky této drobné novince vždy poznáte e-mail od firmy od běžného, který se bude chtít vydávat za nějakou společnost.

Zdroj: 9to5google.com

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Androiďák, šéfredaktor, tvůrce @dotekomanie a +dotekomanie.cz. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim