Zdroj: Dotekomanie.cz
Domů » Články »
E-mail je poměrně jednoduchý, ale mocný nástroj. Bohužel má svou stinnou stránku, kterou je spam, tedy nevyžádanou poštu. Ta sice je zpravidla tvořena reklamou, ale najdou se i takové, které se snaží podvrhnout uživatele, získat od něj cenné informace, nebo ho jednoduše oklamat. I proto se říká, že byste neměli nikdy na nic klikat v e-mailu. Pokud vám dojde zpráva, že byste měli na něco kliknout, tak byste měli udělat opak. V tomto ohledu by měl být každý obezřetný. I proto Google zavádí drobnou novinku, která ale může mít výrazný dopad na bezpečnost.
Ověřené e-maily
Pakliže vám dojde podezřelý e-mail, měli byste se podívat na odesílatele, případně si nechat zobrazit kompletní a originální znění (v klientech je většinou přeložená verze). Někdy je poměrně komplikované i pro znalejší odhadnout, jestli je e-mail pravý, či nikoliv.
Google chce vylepšit tuto uživatelskou zkušenost a zavádí podporu pro BIMI (Brand Indicators for Message Identification), tedy systém na ověřování identity společností a jejich log. Zde bude nutná spolupráce mezi jednotlivými firmami a samotným Googlem. První musí dojít k ověření a následně může Google zprostředkovávat informaci o ověření v rámci běžné pošty.
Uživatel by se měl ve výsledku setkat s malou drobností. U konkrétního e-mailu se v avataru nezobrazí otazník ani písmeno, bude zde rovnou logo společnosti, od které přišel e-mail. Taková menší alternativa odznáčku ze sociálních sítí. Pokud se podíváte do svého e-mailové schránky, tak na místě avatara máte maximálně profilovou fotografii osoby z vašeho seznamu kontaktů. U e-mailů od firem zde není nic takového, maximálně otazník nebo počáteční písmeno.
Zatím je tato novinka v pilotním testování a je dostupná jen pro omezený počet firem (CNN, LinkedIn, Verizon Media (Yahoo/AOL), Fastmail, Twilio SendGrid, Validity, Vailmail). Do úspěšném ukončení testování se zřejmě dočkáme ověřovacího systému pro firmy. Díky této drobné novince vždy poznáte e-mail od firmy od běžného, který se bude chtít vydávat za nějakou společnost.
Zdroj: 9to5google.com
💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.
Domů » Články »
Komentáře