reklama

Google představuje AutoFlip pro videa

Google představuje AutoFlip pro videa
2020-02-16T18:00:36+02:00
• 16. 2. 2020

Možná si ještě pamatujete dobu, kdy se i Google snažil bojovat proti horizontálním videí. Uživatelé totiž běžně začali točit videa na výšku, což nakonec vedlo k vytvoření označení Vertical Video Syndrom. Dokonce v mobilní aplikaci pro focení a natáčení videí od Googlu se objevovala nápověda, že by bylo lepší natočit video na šířku. Tento boj společnost vzdala, což nakonec vedlo i k podpoře vertikálních videí na platformě Youtube. Nyní jde ještě dál a představuje nástroj AutoFlip.

Google AutoFlip

Dnešní tvůrci připravují videa pro nejrůznější platformy, ale pokud jde o o obsah, který by měl být dostupný ve větším množství formátů, tak to již není tak jednoduché. Pokud se má natočit jen jeden obsah, musí se dlouho plánovat samotné natáčení, aby výsledný materiál mohl posloužit pro horizontální i vertikální výsledek, nebo se musí točit dvojmo. S novým nástrojem AutoFlip se ale situace trochu mění.

Google AutoFlip je součástí open-source frameworku, který si umí poradit s editací a vytvořením obsahu v různých formátech. Tento systém dokáže analyzovat obsah a určit, jaká část má být viditelná v nejrůznějších formátech. V podstatě lze takto docílit vytvoření vertikálního videa z horizontálního, přičemž bude viditelný kýžený obsah.

V tomto případě nejde o jednoduché ořezání obrazu. Systém dokáže přesně sledovat označenou oblast a dynamicky posouvat oříznutí, takže ve výsledném videu je vidět vždy potřebný obsah. Tento systém je k dispozici pro vývojáře, takže se mohou objevit aplikace, které jednoduše dokáží vyprodukovat z jednoho videa několik jiných určených pro rozlišení platformy.

Dá se předpokládat, že si tento systém najde cestu do reklamního průmyslu, kdy bude možné nahrát jedno video a následně jej přizpůsobit. Také se nabízí možnosti pro tvůrce videí, kteří takto budou moci poměrně jednoduše nachystat obsah pro více platforem s menším úsilím.

Zdroje: ai.googleblog.com, 9to5google.com

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Androiďák, šéfredaktor, tvůrce @dotekomanie a +dotekomanie.cz. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim