Zdroj: Dotekomanie.cz
Domů » Články »
Apple má důvod k menší oslavě. Ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku se totiž dočkal navýšení svého celosvětového podílu na trhu s tablety. Nutno podotknout, že tento nárůst mají na svědomí hlavně 10,2palcový iPad. Ovšem o kolik si Apple ve skutečnosti polepšil?
iPad opět králem čtvrtletí
Podle výzkumu společnosti IDC si měl Apple meziročně polepšit o 6,4 %. Za vše údajně mohou silné prodeje 10,2palcového modelu. Sedmá generace iPadu, který byla představena v září loňského roku jako cenově dostupný tablet výhradně pro studenty, představovala 65 % z celkových 15,9 mil. kusů dodávek.
Naopak 10,2palcový iPad pomohl společnosti zvýšit podíl na celosvětovém trhu na 34,6 %, což dělá zhruba 50 mil. prodaných kusů. To je oproti roku 2018 velké zlepšení, neboť v tomto období Apple měl podíl na trhu 29,6 % a prodal 43,3 mil. kusů iPadů.
10,2palcový iPad se stal prodejním „trhákem“ hlavně v období mezi říjnem a prosincem. Díky tomu Apple dokázal za poslední čtvrté čtvrtletí prodat 15,9 mil. kusů tabletů. Celkově se pak prodalo zhruba 43,5 mil. kusů tabletů. V tomto počtu pak Apple zaujal pozici číslo jedna.
Konkurenčním výrobcům se pak dařilo o něco méně. Na druhém místě se samozřejmě umístil jihokorejský Samsung, přičemž Huawei obhájilo třetí příčku. Ovšem obě společnosti zažily klesající období. Počet prodaných kusů se v případě Samsungu snížilo o 7,4 %, zatímco u Huawei o 2,8 %.
Zdroj: macrumors.com
Domů » Články »
Komentáře