reklama

Youtube od září neukáže přesný počet odběratelů aktualizováno

Youtube od září neukáže přesný počet odběratelů [aktualizováno]
2019-08-30T16:35:55+01:00
• 30. 8. 2019

Aktualizováno 30. 8.

V květnu došlo k oznámení, že se již nebudou veřejně zobrazovat přesné počty odběratelů jednotlivých Youtube kanálů. To platí i pro veřejné YouTube Data API. Samotní majitelé kanálu vždy uvidí přesné číslo. Došlo ale k oznámení, že novinka začne platit až od září, přičemž se dotkne Youtube kanálu s více než 1000 odběratelů. Veřejně bude k dispozici jen číslo s třemi pozicemi, přičemž se bude výsledek zaokrouhlovat, takže na první pohled stejně velké Youtube kanály mohou mít rozdíl v počtu odběratelů poměrně velký.

Původní článek 22. 5.

Sociální sítě nejsou jen o spojování uživatelů a komunikaci. Některé služby se staly centrem nejrůznějších soutěží, čehož si všiml i Instagram. Například testuje omezení zobrazení počtu reakcí u příspěvků, aby uživatelé mezi sebou jen tak jednoduše nemohli soutěžit, kdo dostal více „lajků“. Nyní jsme se něčeho podobného dočkali i u služby Youtube.

Youtube Premium a Music startuje v Česku, cena začíná na 149 Kč

Youtube a počet odběratelů

Nově Youtube zavádí na první pohled drobnou úpravu, ale asi bude mít větší dopad, než si kdokoliv může myslet. Do této chvíle Youtube neměl konzistentní způsob zobrazování počtu odběratelů. Na jedné platformě jste mohli vidět, že nějaký kanál měl 123 222 odběratelů a na jiné bylo již uvedeno kumulativní číslo 123K odběratelů.

Od srpna tohoto roku bude platit jen jedna varianta. Konkrétně se bude zobrazovat jen kumulativní počet odběratelů u účtů, které přesáhnou 1000 odběratelů. Napříč všemi platformami bude k dispozici jen jeden typ zobrazení. Může se zdát, že se jedná o drobnou změnu, ale bude mít dopad i na aplikace třetích stran.

Youtube zavede tuto změnu i pro API, což ovlivní aplikace a služby třetích stran, které se snaží v reálném čase sledovat počty odběratelů Youtube kanálů. Sice statistiky některých služeb budou méně přesné, ale například to bude mít dopad na projekty, kdy dva Youtube kanály soutěží, kdo bude mít více odběratelů. Posledním takovým příklad může být roztržka mezi youtubery Tati a James Charles.

Zdroje: twitter.com, androidpolice.com

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Androiďák, šéfredaktor, tvůrce @dotekomanie a +dotekomanie.cz. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim