Sociální sítě v Česku, využívá je 5,7 milionu obyvatel

Sociální sítě v Česku, využívá je 5,7 milionu obyvatel
2019-02-21T10:30:52+02:00
• 21. 2. 2019

Není žádným překvapením, že v České republice dominuje Facebook, ale v kurzu jsou i jiné sociální sítě, byť jedna začala výrazně ztrácet. Díky nejnovější analýze, za kterou stojí společnosti We Are Social a Hootsuite, se dozvídáme přesnější čísla.

Aktivních uživatelů sociálních sítí v Česku je 5,7 milionu, což je 54 % populace. Co se týče využívání skrze mobilní telefon, je toto číslo o něco menší. Konkrétně skrze mobilní zařízení je připojeno 4,8 milionu uživatelů, což je 45 % populace.

Největší skupina uživatelů se najde ve věkovém rozmezí 25 až 34 let. Druhá skupina je ve věku 35 až 44 let. Na třetím místě jsou uživatelé mezi 18 a 24 let.

Instagram na vzestupu, Snapchat v úpadku

Získání přesných dat o uživatelích je poměrně náročné, ale naštěstí zde máme aspoň přibližný náhled celkových čísel, podle kterých se dá určit, jak se daří jednotlivým sítím. Níže uvedená čísla jsou založená na měsíčně aktivních uživatelích, kteří jsou dosažitelní reklamními systémy.

Facebook má celkem 5,3 milionu uživatelů. Na druhém místě se nachází Instagram s 2,3 miliony, třetí místo obsazuje LinkedIn s 1,6 miliony. Čtvrtá pozice patří Snapchatu s 615 tisíci a na posledním místě je Twitter, ten má pouze 388,5 tisíc uživatelů.

Co se týče mezi čtvrtletního srovnání, tak si nejvíce polepšila sociální síť LinkedIn, která získala 6,7 %. Druhé místo patří Instagramu s 4,5 % a na třetím je Twitter s 4,4 %. Facebook je až na čtvrté pozici s 1,9 %. Snapchat si pohoršil o 8,9 %.

Nejsilnější skupina uživatelů je ve věku 25 až 44 let. Kupříkladu uživatelé ve věku 13 až 17 let jsou spíše minoritou.

Nebezpečí pro nejmladší

Výše uvedené statistiky mohou působit zajímavě, ale zvyšuje se zde riziko pro nejmladší uživatele internetu. Tím nemyslím skupinu 13 až 17 let, ale ještě mladší. Čím dál více se děti připojují na internet a využívají sociální sítě. Některé společnosti varují například před nebezpečím na Youtube. Nejen tato platforma vyžaduje, aby uživateli bylo nejméně 13 let, ale realita je trochu jiná.

Na tuto síť se připojují i děti. Těm právě hrozí podle We Are Social například sexuální obtěžování nebo třeba kyberšikana. Proto tato agentura vydala pět tipů pro rodiče dětí, které kouzlu YouTube propadly.

  • Správně nastavte profil. Obsah, který by měl zůstat skrytý dětským očím, označuje sociální síť speciálním varováním. Před samotným videem se objeví upozornění, že přehrávaný obsah je přístupný až od osmnácti let. Upozornění se ale objevuje pouze těm uživatelům, kteří mají ve svém profilu nastavený tzv. omezený režim. Rodiče by proto měli hlídat, aby takové nastavení profil jejich dětí měl.
  • Diskutujte s dětmi o bezpečnosti na internetu. Vysvětlete jim, že by v žádném případě s nikým neměly sdílet hesla ke svým profilům, nesdíleli své osobní údaje, ani se pouštět do diskuze s lidmi, které neznají z offline světa. A v žádném případě by se neměly s lidmi, které poznají na sociální síti, scházet bez dozoru dospělého.
  • Naučte děti nahlásit závadný obsah. Upozorněte své potomky, že pokud narazí na video, které by podle nich na sociální síti rozhodně být nemělo, měly by video nahlásit. Nejprve vám, potom správcům sociální sítě, kteří mají odstraňování závadných videí na starost.
  • Mějte kontrolu nad tím, co děti na YouTube sledují. Zejména mladším dětem nastavte jasná pravidla, kdy mohou videa na internetu sledovat. Například jen hodinu denně, nahlas bez sluchátek a ve vaší přítomnosti. Pokud chtějí mít své vlastní soukromí, vytvořte společně seznam oblíbených videí nebo autorů, které smějí odebírat. Veškerý další obsah podléhá vašemu schválení.
  • Zajímejte se. Nebojte se si pustit video oblíbeného youtubera vašeho potomka nebo díl seriálu, který je teď zrovna mezi dětmi populární. Uvidíte, co vaše děti zajímá, a můžete si pak o videích povídat a sdílet své dojmy.

Stiknutím klávesy J se přesunete na starší článek, klávesa K vás přesune na novější.

💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Šéfredaktor, tvůrce dotekomanie.cz, androiďák, podcaster v PZL. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Reklama

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim

Vyzkoušejte

Dotekománie Premium

Vychutnejte si web bez bannerové reklamy a získejte předběžný přístup k článkům. Podpoříte i Dotekománii.

Vyzkoušet

Odběr novinek

To podstatné ze světa mobilů a technologií jednou týdně do vašeho e-mailu. 📱
A nepropásnete soutěže!

Odebírat