Silvestr 2018 u mobilních operátorů

Silvestr 2018 u mobilních operátorů
2019-01-01T13:34:45+02:00
• 1. 1. 2019

Už se nám mobilní operátoři pochlubili, jak se dařilo v jejich sítí kolem Vánoc. Nyní přišel další významný v podobě konce roku. Trendy nastavené před týdnem pokračují a i nyní můžeme sledovat zajímavé pohyby ve statistkách kolem používání mobilní sítě.

Silvestr ve znamená datového nárůstu

Mobilní operátoři hlásí v podstatě to samé, nejvíce tíhnou data. Právě v této oblasti můžeme vidět největší nárůsty. Na druhou stranu je vidět pokles SMS zpráva a MMS. Telefonní hovory sice nemají takové procentuální navýšení, ale ještě nějakou dobu si počkáme, než i zde bude vidět meziroční pokles. Vodafone konec letošního roku komentuje následovně.

Hlasový provoz oproti předchozímu Silvestru narostl o 16%. SMS provoz opět poklesl. S velkou pravděpodobností zákazníci používali i jiné možnosti elektronické komunikace, jakou jsou hovory přes internet, komunikace přes sociální sítě a další formy instant messaging aplikací, z nichž některé jsou i součástí Vodafone Chat passu a Social passu. Data přenesená v rámci všech passů (Chat, Social, Music a Video) zaujímala během Silvestra celkem přes 12% z celkového mobilního datového provozu.

Mobilní operátor T-Mobile si na druhou stranu nejvíce cení navýšení datového provozu LTE sítě. Dle jeho statistik uživatelé méně používají 2G a 3G, kde jsou vidět poklesy v desítkách procent.

Silvestrovský provoz v síti T-Mobile opět potvrdil trend přesunu od tradičních hovorů a textových zpráv do oblasti dat. Celkový datový provoz v meziročním srovnání vzrostl o 106 %, provoz v síti LTE  o 112 %. Ostatní mobilní služby zůstaly stejné jako loni. V síti operátora bylo uskutečněno 22,8 milionu hovorů a SMS centrum zpracovalo 14,8 milionu zpráv. 

A modrý operátor komentuje Silvestr relativně jednodušeji a vyzdvihuje zejména běžné telefonní hovory.

O silvestrovské noci jsme zaznamenali nejen strmě stoupající zájem našich zákazníků o mobilní data, jejichž prostřednictvím přáli svým blízkým – ať už formou e-mailůnebo zpráv a videí v messengerech a na sociálních sítích, ale lidé si mnohem více než v loňském roce přáli tradičně a to voláním,“ popisuje Jitka Pajurková z tiskového oddělení O2.

 

Telefonní hovory

  • Vodafone: 17 523 108 (+16 %)
  • T-Mobile: 22 776 000 (+11,6 %)
  • O2: 16 071 898 (+15,7 %)

SMS

  • Vodafone: 10 854 030 (-2 %)
  • T-Mobile: 14 839 00 (-0,2 %)
  • O2: 9 723 837 (+1,8 %)

MMS

  • Vodafone: 132 248 (-2 %)
  • T-Mobile: 340 000 (-0,5 %)
  • O2: 274 041 (-4,2 %)

Datový provoz

  • Vodafone: 285 TB (+56 %)
  • T-Mobile: 820,5 TB (+106 %)
  • O2: 439,5 TB (+89,4 %)

T-Mobile vede na všech frontách, přičemž druhé místo patří pomyslně Vodafonu, aspoň co se týče telefonování a posílání zpráv. Na druhou stranu u dat se Vodafone propadl na poslední místo s nejnižším počtem přenesených TB. Zde opět dominuje T-Mobile, s poloviční hodnotou O2 a na posledním místě až Vodafone.

Zdroj: Tiskové zprávy

Stiknutím klávesy J se přesunete na starší článek, klávesa K vás přesune na novější.

💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Šéfredaktor, tvůrce dotekomanie.cz, androiďák, podcaster v PZL. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Reklama

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim

Vyzkoušejte

Dotekománie Premium

Vychutnejte si web bez bannerové reklamy a získejte předběžný přístup k článkům. Podpoříte i Dotekománii.

Vyzkoušet

Odběr novinek

To podstatné ze světa mobilů a technologií jednou týdně do vašeho e-mailu. 📱
A nepropásnete soutěže!

Odebírat