reklama

Google a MasterCard se údajně dohodli na sdílení údajů o offline platbách aktualizováno

Google a MasterCard se údajně dohodli na sdílení údajů o offline platbách [aktualizováno]
2018-09-03T12:05:24+02:00
• 3. 9. 2018

Ty společnosti, které si platí na internetu reklamní prostor, se velmi často zabývají otázkou, kdy se reklamní sdělení přetvoří v reálný nákup nějakého produktu. Zodpovědět na tuto otázku je velmi složité. Na tento problém se tak snažil v nedávné době zaměřit samotný Google. Uzavřel partnerství se společností MasterCard o sdílení dat offline nákupů. Nikdo však neví, jaká data si společnosti vyměňují.

Podle dosavadních informací Google sleduje offline nákupní zvyklosti držitelů karet MasterCard. Google se má snažit o to, aby našel souvislost mezi online reklamou a offline nákupem. Ani jedna společnost však dle zprávy Bloomberg zatím veřejně neoznámila, jaká data byla pro tyto účely využita.

Do tohoto výzkumu by se měli zapojit ti uživatelé, kteří jsou během procházení přihlášeni do svých Google účtů. Celý proces analýzy by měl začít v okamžiku, kdy takový uživatel klikne během prohlížení na reklamu zpracovávanou systémy Google.

I přes to, že si uživatel nezakoupí produkt ihned, Google sleduje, jestli si ho nezakoupí jindy prostřednictvím karty MasterCard v maloobchodní prodejně. Údajně společnost monitoruje, zda k této koupi nedojde do 30 dnů od té doby, co reklama zaujme uživatele na internetu.

Technologický gigant měl údajně MasterCardu zaplatit několik milionů dolarů za přístup k takovým datům. Dokonce byla na stole prý i potenciální dohoda sdílení části tržeb z reklamy mezi oběma společnostmi.

Google zřejmě nejednal pouze s MasterCard

MasterCard navíc nebyl jedinou společností, se kterou Google jednal. Zatím však není jasné, zda jiné společnosti na takovou nabídku zareagovaly kladně. Sám Google však již v loňském roce prozradil, že má přístup zhruba k 70 % všech transakcí s kreditními a debetními kartami na území USA.

Je tedy pravděpodobné, že některé z dalších společností, které poskytují uživatelům v USA finanční služby, na takovou nabídku kývnuly. Otázkou samozřejmě zůstává, k jakému množství dat má Google přístup i mimo území USA.

I tak je ale zřejmé, že ve snaze zdokonalit svůj reklamní systém Google v posledních letech výrazně pokročil. Záleží jen na každém z nás, jestli s takovým sdílením dat souhlasíme, či nikoliv.

Vyjádření společnosti Google

Dnes nám české zastoupení společnosti Google poslalo vyjádření k celé situaci. Z něho vyplývá, že ke spolupráci dochází jen v USA a jedná se o beta produkt, kde se klade důraz na osobní data.

“Před tím, než jsme spouštěli beta testování tohoto produktu, vyvinuli jsme novou, dvojitě zaslepenou technologii. Ta zajišťuje, aby se Google ani naši partneři nedostali k datům, podle kterých by mohli identifikovat jednotlivé uživatele. K osobním informacím z platebních a debetních karet našich partnerů nemáme přístup a ani s našimi partnery žádné osobní informace nesdílíme. Produkt je dostupný pouze v Americe a uživatelé Google mohou kdykoli sdílení dat odmítnout, když v nastavení svého účtu vypnou Aktivity na webu a v aplikacích,” říká Alžběta Houzarová, mluvčí české a slovenské pobočky společnosti Google.

Zdroj: phonearena.com

reklama
reklama

Jiří Smrž

Fanoušek operačního systému Android, ale se zkušenostmi i s iOS a Windows Phone. Ve volném čase se rád věnuje sportům a sledování filmů nebo seriálů.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim