reklama

Do Česka přichází Google Funding Choices a Contributor

Do Česka přichází Google Funding Choices a Contributor
2018-04-19T07:44:47+02:00
• 19. 4. 2018
4

Reklamy – současný problém na internetu, který vyústil v pomyslnou válku. Návštěvníci webových stránek chtějí v poklidu konzumovat obsah bez rušivých elementů a majitelé stránek si chtějí nechat zaplatit za svou práci mnohdy prostřednictvím zobrazování reklam. Sice se objevily alternativní prostředky, jak získávat finance za zveřejňování obsahu, ale pravdou je, že reklama je nejefektivnější pro mnohé weby.

Bohužel některé stránky nabízejí více reklam, zejména těch rušivých, než samotného obsahu. Nejhorší jsou typy reklam, které zdržují konzumaci obsahu – zakrývají obsah a čtenář je nucen dodatečně klikat. Právě to je jeden z hlavních důvodů, proč se rozšířily aplikace pro blokování reklamního sdělení. Sice čtenář může potrestat web za příliš mnoho rušivých reklam, ale zároveň potrestá i ty stránky, které nabízejí v přiměřené míře reklamy – vychází to z principu všech blokátorů reklam.

Naštěstí se najdou i tací uživatelé, co dají výjimku konkrétní stránce, aby došlo k podpoření tvorby. Google v tomto ohledu chce přinést řešení, které bude vyhovovat oběma stranám. Například se nabízí optimalizovaný blokátor nevhodných reklam přímo v Chromu. K dispozici je ale další nástroj, který se dočkal rozšíření do dalších krajin, mezi které patří Česká republika, Slovensko a dalších 29 krajin. Služba se jmenuje Google Funding Choices a je propojení s Google Contributor.

Google Funding Choices

Služba Funding Choices je v podstatě nástroj na identifikaci aktivního blokování reklamy na konkrétním webu prostřednictvím doplňku ve webovém prohlížeči. Hlavním smyslem Funding Choices je upozornit čtenáře, že blokováním reklam zabraňuje získávání finančních prostředků samotného webu.

V rámci Funding Choices se nabízí tři možnosti, jak upozornit čtenáře, že blokuje reklamu na konkrétním webu. Pakliže je blokována reklama, může se zobrazit na konkrétním webu informace, že k takové činnosti dochází a uživatel je vyzván k pozastavení blokování na konkrétním webu nebo má možnost si zakoupit službu pro automatické odstranění Google Reklam. Google zde testuje i možnost, jak navést uživatele na systém odstranění reklam skrze proprietární řešení konkrétního webu.

Jiná možnost nabízí zobrazení určitého počtu článků za měsíc bez nutnosti vypnutí blokování reklam na konkrétním webu. Případně je k dispozici i varianta, že dokud nedojde k vypnutí blokátoru reklam, nebude dostupný obsah.

Google Contributor

V případě využití služby Contributor, získá konkrétní web určitou částku z přednabitého kreditu uživatele a Google z toho dostane nějaké procento. Zde tedy Google přestane zobrazovat za úplatu svou reklamu na konkrétním webu.

Účet nabijete částkou 5 $. Pokaždé, když navštívíte stránku bez reklam, bude z účtu odečten poplatek, který bude odveden autorům webu, a malou část z něj si nechá společnost Google za účelem pokrytí nákladů na provoz služby. Cenu za stránku stanovuje autor webu. Pokud autor cenu za stránku změní, budete předem informováni. Aktualizaci služby Contributor lze provést snadno: kdykoli můžete změnit nastavení a přidat weby do přístupu bez reklam nebo je z něj odstranit.

Zajímavá možnost, ale bude úspěšná?

Ač se jedná o zajímavou možnost pro samotné tvůrce obsahu, je zde stále několik problémů, jak poukazuje web Android Police. Vše může fungovat, pokud se jedná o blokování reklamy na úrovni doplňku ve webovém prohlížeči. Jakmile ale dochází k blokování v rámci síťové infrastruktury, celý systém nepracuje správně a uživatel nemůže zcela ovlivnit, jestli se bude reklama zobrazovat nebo ne. Systém Googlu ještě neumí rozpoznat, o jaké blokování se konkrétně jedná.

Google uvádí, že díky tomuto systému 16 % návštěvníků deaktivuje blokování reklam, v některých případech se jedná až o 37 %. Sice se jedná o pozitivní výsledek, tak záleží jen na návštěvníkovi, jak zareaguje na takové upozornění.

Samotné služby Google Funding Choices a Contributor budou dostupné v České republice během několika týdnů. Otázkou je, které weby implementují toto řešení a začnou se pokoušet uživatele přesvědčit, že blokování reklam není na jejich webu vhodné.

Stanovisko Dotekomanie.cz

V tuto chvíli neuvažujeme, že bychom nasadili toto řešení od Googlu. Snažíme se nabízet reklamy v přiměřené míře bez používání rušivých typů. Navíc nabízíme skrze naše aplikace pro Android a iOS možnost předplatného, v rámci kterého mimo jiné odstraníme za menší měsíční poplatek kompletně veškerou bannerovou reklamu z webu a z aplikací. Zatím tedy zůstaneme u našeho způsobu.

Zdroj: androidpolice.com

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Androiďák, šéfredaktor, tvůrce @dotekomanie a +dotekomanie.cz. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Vojtěch Šebesta

19. 4. 2018, 15:30

Já osobně Adblock používám, ale weby jako jsou dotekomanie a jiné internetové deníky mám ve whitelistu, stejně jako spousty dalších stránek. Adblock mám hlavně kvůli šíleným webům které mě občas dost překvapí tím, kam se reklama ještě vejde. Hodněkrát jsem dával šanci například čsfd, ale jejich otravné okna co se nedají zavřít, video reklamy a pod.. mě vždy vytočí. Alespoň častěji navštěvuji na andělu čsfd sál (doufám, že z toho čsfd něco má).

Přemysl Vaculík

20. 4. 2018, 9:46

Díky. ;)

Erik Bezeréti

19. 4. 2018, 7:59
Android aplikace

Už si vás předplácím přes rok a jsem s tímto systémem maximálně spokojen. :-)

Přemysl Vaculík

19. 4. 2018, 8:35

Díky za podporu! :)

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim