reklama

Snapchat uvedl vývojovou platformu Lens Studio

Snapchat uvedl vývojovou platformu Lens Studio
2017-12-25T12:29:28+02:00
• 25. 12. 2017

Snapchat se konečně začal více otevírat, což má za následek, že externí vývojáři mohou Snapchatu předat prakticky neomezené množství nových zkušeností s rozšířenou realitou. V prosinci aplikaci obohatila nová aktualizace, přesněji vývojářský nástroj Lens Studio AR pro stolní počítače, která umožní vytvořit „Lense“, tedy filtr s vlastním animovaným a interaktivním 3D objektem. Ten uživatel může následně použít do svých fotografií nebo videí.

Autoři budou své vlastní filtry propagovat pomocí „QR Snapcode“, které uživatel oskenuje a tím se mu zpřístupní daný filtr na 24 hodin. Je to řešené tímto způsobem kvůli reklamním a partnerským záležitostem mezi společností a vývojářem.

Snapchat má již přehled o tom, že celá jedna třetina jeho 178 milionů uživatelů denně využívá funkci Lense v průměru 3 minuty, což dohromady tvoří až 500 let času denně. Díky tomuto kroku se aplikace velmi rozroste a tím neztratí svůj čtvrtletní cílový výnos.

Tvořte, testujte, sdílejte s Lens Studio

Již nyní si kdokoliv může Lens Studio aplikaci pro PC stáhnout – jak pro operační systém Windows, tak i pro Mac, a to kompletně v angličtině. Nabízí se také možnost projít si web pro inspiraci a dokumentaci. Aplikace je však trochu ostříhaná od aplikace, kterou oficiálně Snapchat používá, nenabídne tedy tolik funkcí.

Je primárně navržena pro jednoduchost, tudíž v něm můžou tvořit jak nováčci ve světě 2D, tak profesionální tvůrci ve 3D a tvořit od jednoduchých a základních obrázkových filtrů, až po reaktivní a interaktivní 3D charaktery. Autoři si ponechávají vlastnictví objektů, avšak udělují Snapchatu právo používat je.

Jak jsem zmínil, Lens Studio umožňuje vytvářet jak statické, tak animované objekty, 2D výřezy, okna do jiných světů, plovoucí rámečky a aby toho nebylo málo, lze vytvářet i interaktivní 3D objekty. Autor může dostat dočasný Snapcode pro otestování svého Lense na svém zařízení. Pokud filtr projde rychlým moderovacím procesem, obdrží QR kód, který je platný po dobu jednoho roku. Ten může volně propagovat přes své webové stránky, pomocí sociální stránek či médií, tiskovin apod.

Moderátoři společnosti Snapchat ovšem uplatňují nějaká pravidla, kterými je třeba se při tvorbě svého díla řídit. Filtry nesmí obsahovat známky nebo přímou formu násilí, sexuálních činů, zbraní, nahoty, nelegální aktivity, hashtagy, uživatelská jména, hesla, šikanu nebo lákání na užívání aplikace při řízení. Proto zde bude zavedeno i tlačítko na nahlášení problematického a nevhodného obsahu.

Jako nepatrná odměna a inspirace pro případné vývojáře společnost zavedla takzvané „Lens Studio Challenges“, které poskytují neurčené odměny, pokud výsledný filtr, neboli Lense odpovídá navrhovanému tématu nebo použití. Vývojáři, kteří tato kritéria splní, mají šanci se zviditelnit a získat tak uznání na oficiální stránce Lens Studio Website.

Snapchat láká na nové funkce

Uživatel Snapchatu nemá přístup pouze k předdefinovanému sortimentu filtrů ve fotoaparátu aplikace, ale nově lze objevit uživatelské Lense prakticky kdekoliv. Pomocí tradičního kliknutí a držení QR Snapcodu daného Lense filtru ve výhledu fotoaparátu získá náhled toho, co filtr dělá a možnost jej odemknout. Nabídku filtrů uživatel uvidí na svém karuselu ve fotoaparátu ve Snapchatu. Lze si také všimnout malého „i“, jakožto tlačítka s informacemi o tom, kdo je autorem filtru.

Lense filtry lze také posílat mezi kamarády a pokud se poštěstí, může se z něj jednoduše stát virál.

24 hodinový limit se může zdát nepohodlný a otravný, protože se tak jeví případná nutnost skenování QR kódu každý den, na druhou stranu pomůže eliminovat jinak hromadící se nepovedené filtry, které by mohly po chvíli působit jednotvárně a stejně. Tímto krokem zůstane aplikace různorodější a nestane se z ní stereotyp. Vývojář také může svůj kód aktualizovat a tím nabídnout jiný filtr.

Celkově prostředí programu vypadá roztomile a zahrnuje grafický styl aplikace Snapchat. Uvidíme, zda tancující hot dog, který má na svém kontě 1,5 miliardy zhlédnutí, má takový úspěch pouze kvůli novotě Lens Studia AR nebo díky uživatelům, kteří si vytrvale hrají s 3D charaktery a objekty.

Lens Studio partneři i platí

Díky tvorbě nových Lens filtrů je možné dostat i zaplaceno. Snapchat spolupracuje se sedmi Lens Studii. Jsou jimi Avatar Labs, Fisherman Labs, Haus, Media Monks, North Kingdom, Trigger Global a Vidmob. Tyto společnosti dostávají zaplaceno za tvorbu těchto filtrů za práci čítající dny, namísto týdenních prací interního týmu Snapchat, což také zabralo zhruba 300 000 amerických dolarů. Pro společnost byl toto dobrý krok, tedy alespoň z pohledu peněžní ekonomiky. Různé značky mohou nyní odkoupit CPM (cena za 1000 zhlédnutí) jejich Snapchat Lens v nabídce aplikace od 8 do 20 amerických dolarů.

Snapchat je již od svého založení uzavřená společnost, která striktně spoléhala na rozhodnutí svého generální ředitele Evana Spiegela. Počínaje touto dobou však společnost mění svou strategii a otevírá tím možnost spolupráce, což je pravděpodobně krokem k udržení aplikace čerstvé a různorodé.

Lens Studio ke stažení

Otevřením platformy může společnost Snap nechat komunitu tvořit. Díky tomu se Snapchat může od nejoblíbenějších Lense filtrů přiučit a vytvořit jich více jim podobných pod sebou, ale také raději podporují ty, ze kterých se stal hit.

Nyní je cesta Snapchatu závislá na něm samotným. Záleží jen na tom, zda je ochoten sdílet své uživatele a také jejich zásluhy za nové poznatky.

Zdroj: techcrunch.com

reklama
reklama

Jsem studentem 4. ročníku oboru informační technologie. Ve svém volném čase se věnuji psaní článků, kódování webů, vektorové grafice, občasnému hraní a hlavně své přítelkyni. Rád si pohraji i s hardwarem počítače, na který však nemám peníze.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim