Domů » Články »
Konec roku je spojen také s hodnocením práce za posledních dvanáct měsíců. Něčeho podobného jsme se dočkali i od Opery, která se pochlubila svým systémem pro zprávy a obsah, jenž je dostupný v aplikacích Opera Mini a Opera pro Android.
V těchto prohlížečích uživatelé najdou stream zpráv, novinek a dalšího obsahu zacíleným přímo na ně. O samotný výběr se stará specificky vytvořený systém poháněný umělou inteligencí. Ten sleduje chování uživatele a na základě získaných dat přizpůsobuje výběr.
Opera se pochlubila, že za necelý rok se podařilo zvýšit počet aktivních uživatelů těchto zpráv z dvou na sto miliónů uživatelů. Z nasbíraných dat se například dozvídáme, že průměrný uživatel denně stráví 40 minut konzumací obsahu z tohoto výběru a projde od 65 do 81 článků.
Opera „Habari“
Opera je očividně nadšená z těchto čísel, což pravděpodobně zapříčinilo vytvoření dedikované aplikace, která nese kódové označení Opera Habari – na finální název si budeme muset počkat. Novinka nebude nabízet standardní webový prohlížeč. Ve své podstatě se bude jednat o čtečku článků. Bude také nabízet i video obsah.
Opera končí s mobilní aplikací Max
Hlavním jádrem bude již výše zmíněná umělá inteligence, která bude přizpůsobovat výběr obsahu přímo na míru konkrétního uživatele. Samozřejmě je zde otázka, jestli se najde dostatek zájemců o specifickou aplikaci, když vše mají k dispozici ve webovém prohlížeči.
Opera si od tohoto kroku slibuje další rozšíření základny uživatelů, kterým mezi články nabídne relevantní reklamu. Z ní právě bude získávat další finanční prostředky.
Zdroj: fonearena.com
Domů » Články »
Komentáře