reklama

Facebook začíná podporovat zpoplatněný obsah

Facebook začíná podporovat zpoplatněný obsah
2017-10-21T08:11:44+01:00
• 21. 10. 2017

Společnosti Facebook a Google investují své zdroje do systémů, které zrychlují přístup k obsahu, zejména ke článkům. Vyhledávací gigant stojí za technologií AMP a sociální síť má svou vlastní zvanou Instant Articles. V obou případech se nabízí články přímo v nativních aplikacích a uživatelé nejsou přesměrováni na webové stránky, respektive mimo aplikace Google a Facebook. V případě sociální sítě se začíná testovat paywall – zpoplatněný obsah.

Facebook Journalism Project nyní odstartoval první testování možnosti čtení zpoplatněných článků v rámci Instant Articles. V praxi to vypadá velmi jednoduše. Aby si uživatel mohl přečíst obsah, musí mít zaplacené předplatné u konkrétního média. Bez zaplacení je k dispozici jen malá část konkrétního článku.

Facebook si v tomto případě nebere jakékoliv procento z jakékoliv částky a celý 100 % zůstává médiím. Pakliže případný čtenář nemá předplatné, je odkázán přímo na stránky poskytovatele, kde si může zakoupit přístup ke zpoplatněnému obsahu. Média mají navíc možnost rozhodnout, který článek bude v rámci paywall a který ne.

V tuto chvíli je novinka dostupná jen u následujících médií – Bild, The Boston Globe, The Economist, Hearst (The Houston Chronicle a The San Francisco Chronicle), La Repubblica, Le Parisien, Spiegel, The Telegraph, tronc (The Baltimore Sun, The Los Angeles Times, The San Diego Union-Tribune) a The Washington Post.

Nyní bude záležet, jak dopadne testování a jestli se tato nová funkce vyplatí Facebooku a redakcím. Nelze očekávat, že by došlo k rychlému rozšíření mimo USA, pakliže testování dopadne dobře a Facebook spustí ostrý provoz. Časem se ale taková funkce může objevit i v Evropě, případně v Česku. Otázka je, jestli se najdou média, která budou chtít nabídnout tento způsob zprostředkování obsahu na Facebooku.

Zdroj: thenextweb.com

Stiknutím klávesy J se přesunete na starší článek, klávesa K vás přesune na novější.

💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Šéfredaktor, tvůrce dotekomanie.cz, androiďák, podcaster v PZL. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Reklama

galaxy s24
galaxy s24
galaxy s24
galaxy s24

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim

Vyzkoušejte

Dotekománie Premium

Vychutnejte si web bez bannerové reklamy a získejte předběžný přístup k článkům. Podpoříte i Dotekománii.

Vyzkoušet

Odběr novinek

To podstatné ze světa mobilů a technologií jednou týdně do vašeho e-mailu. 📱
A nepropásnete soutěže!

Odebírat