reklama

Facebook začíná podporovat zpoplatněný obsah

Facebook začíná podporovat zpoplatněný obsah
2017-10-21T08:11:44+02:00
• 21. 10. 2017

Společnosti Facebook a Google investují své zdroje do systémů, které zrychlují přístup k obsahu, zejména ke článkům. Vyhledávací gigant stojí za technologií AMP a sociální síť má svou vlastní zvanou Instant Articles. V obou případech se nabízí články přímo v nativních aplikacích a uživatelé nejsou přesměrováni na webové stránky, respektive mimo aplikace Google a Facebook. V případě sociální sítě se začíná testovat paywall – zpoplatněný obsah.

Facebook Journalism Project nyní odstartoval první testování možnosti čtení zpoplatněných článků v rámci Instant Articles. V praxi to vypadá velmi jednoduše. Aby si uživatel mohl přečíst obsah, musí mít zaplacené předplatné u konkrétního média. Bez zaplacení je k dispozici jen malá část konkrétního článku.

Facebook si v tomto případě nebere jakékoliv procento z jakékoliv částky a celý 100 % zůstává médiím. Pakliže případný čtenář nemá předplatné, je odkázán přímo na stránky poskytovatele, kde si může zakoupit přístup ke zpoplatněnému obsahu. Média mají navíc možnost rozhodnout, který článek bude v rámci paywall a který ne.

V tuto chvíli je novinka dostupná jen u následujících médií – Bild, The Boston Globe, The Economist, Hearst (The Houston Chronicle a The San Francisco Chronicle), La Repubblica, Le Parisien, Spiegel, The Telegraph, tronc (The Baltimore Sun, The Los Angeles Times, The San Diego Union-Tribune) a The Washington Post.

Nyní bude záležet, jak dopadne testování a jestli se tato nová funkce vyplatí Facebooku a redakcím. Nelze očekávat, že by došlo k rychlému rozšíření mimo USA, pakliže testování dopadne dobře a Facebook spustí ostrý provoz. Časem se ale taková funkce může objevit i v Evropě, případně v Česku. Otázka je, jestli se najdou média, která budou chtít nabídnout tento způsob zprostředkování obsahu na Facebooku.

Zdroj: thenextweb.com

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Androiďák, šéfredaktor, tvůrce @dotekomanie a +dotekomanie.cz. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim