Obchod Play: falešné recenze jsou sofistikovanější

Obchod Play: falešné recenze jsou sofistikovanější
2017-04-19T15:00:43+02:00
• 18. 4. 2017
3

Falešné recenze v Obchodě Play se v poslední době objevují čím dál častěji. Nejedná se o kdovíjak velkou novinku, jde totiž o celkem známou věc. Zajímavější je však poslední zpráva od kolegů ze zahraničního serveru TNW, kteří tvrdí, že falešných recenzí je čím dál tím více. Systém, který je píše, je mnohem chytřejší než kdykoliv předtím.

Takzvaní online roboti, kteří v obchodě s aplikacemi od Googlu neustále publikují falešné recenze, jsou v posledních týdnech čím dál tím chytřejší. Na tento fakt musí americká společnost Google okamžitě reagovat. Ovšem jak?

Podobná otázka se vybízela již před několika měsíci, a to u komunikační aplikace WhatsApp. Ta náhle v Obchodě Play dosáhla enormního nárůstu pětihvězdičkového hodnocení, samozřejmě za pomocí falešných recenzí. V kategorii recenze se náhle objevovaly komentáře bez uživatelského jména s poznámkou „jedná se o zábavnou hru“ či „aplikace nabízí mnoho bonusů“.

Teď to však vypadá, že WhatsApp není jedinou problémovou aplikací. Tito roboti se šíří po dalších velmi populárních aplikací v Obchodě Play – jako je Chrome, Gmail a Facebook Messenger – ve snaze vybudovat jejich větší důvěryhodnost. Ovšem falešné recenze není vůbec těžké rozeznat, tedy od těch reálných. Takovou falešnou recenzi poznáte například tak, že nemá vyplněné uživatelské jméno a není spojená s konkrétním účtem.

Problémem je však to, že se tyto falešné recenze velmi rychlým tempem rozšiřují a zlepšuje se také jejich samotná inteligence – tedy systému, který tyto recenze generuje. Podle shromážděných údajů AppAnnie, roboti už dávno nepřidávají jen kladné hodnocení v podobě pěti hvězdiček. Hlavním úkolem těchto recenzí není ani tak zlepšit hodnocení aplikace, jako spíše navést vás k používání placených aplikací, které jsou mnohdy škodlivé pro váš přístroj.

Podle TNW se jedná o jedinečný problém jen Obchodu Play, což ve výsledku dává smysl, neboť společnost Apple velmi pečlivě svůj App Store monitoruje. Google prozatím neposkytl žádnou oficiální zprávu, podle které bychom zjistili, jak hodlá s tímto případem naložit.

Zdroj: androidauthority.com

Stiknutím klávesy J se přesunete na starší článek, klávesa K vás přesune na novější.

💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.

reklama
reklama

Zdeněk Koutský

Passionate Senior Editor at Dotekomanie.cz, where tech meets storytelling. Seasoned Sales Director, weaving technology into every success story, and relishing every moment of it!

Komentáře

Ján Valkovič

18. 4. 2017, 8:04

Btw, v článku je nesprávny odkaz na zdroj

Zdeněk Koutský

VIP 19. 4. 2017, 15:00

Díky za upozornění, opraveno! :-)

Ján Valkovič

18. 4. 2017, 7:35

Tento problém je všade, kde je zisk ovplyvnený počtom hviezdičiek. Čiže nie len v gplay.
Napr. https://www.appran.com

Reklama

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim

Vyzkoušejte

Dotekománie Premium

Vychutnejte si web bez bannerové reklamy a získejte předběžný přístup k článkům. Podpoříte i Dotekománii.

Vyzkoušet

Odběr novinek

To podstatné ze světa mobilů a technologií jednou týdně do vašeho e-mailu. 📱
A nepropásnete soutěže!

Odebírat