reklama

Obchod Play: falešné recenze jsou sofistikovanější

Obchod Play: falešné recenze jsou sofistikovanější
2017-04-19T15:00:43+01:00
• 18. 4. 2017
3

Falešné recenze v Obchodě Play se v poslední době objevují čím dál častěji. Nejedná se o kdovíjak velkou novinku, jde totiž o celkem známou věc. Zajímavější je však poslední zpráva od kolegů ze zahraničního serveru TNW, kteří tvrdí, že falešných recenzí je čím dál tím více. Systém, který je píše, je mnohem chytřejší než kdykoliv předtím.

Takzvaní online roboti, kteří v obchodě s aplikacemi od Googlu neustále publikují falešné recenze, jsou v posledních týdnech čím dál tím chytřejší. Na tento fakt musí americká společnost Google okamžitě reagovat. Ovšem jak?

Podobná otázka se vybízela již před několika měsíci, a to u komunikační aplikace WhatsApp. Ta náhle v Obchodě Play dosáhla enormního nárůstu pětihvězdičkového hodnocení, samozřejmě za pomocí falešných recenzí. V kategorii recenze se náhle objevovaly komentáře bez uživatelského jména s poznámkou „jedná se o zábavnou hru“ či „aplikace nabízí mnoho bonusů“.

Teď to však vypadá, že WhatsApp není jedinou problémovou aplikací. Tito roboti se šíří po dalších velmi populárních aplikací v Obchodě Play – jako je Chrome, Gmail a Facebook Messenger – ve snaze vybudovat jejich větší důvěryhodnost. Ovšem falešné recenze není vůbec těžké rozeznat, tedy od těch reálných. Takovou falešnou recenzi poznáte například tak, že nemá vyplněné uživatelské jméno a není spojená s konkrétním účtem.

Problémem je však to, že se tyto falešné recenze velmi rychlým tempem rozšiřují a zlepšuje se také jejich samotná inteligence – tedy systému, který tyto recenze generuje. Podle shromážděných údajů AppAnnie, roboti už dávno nepřidávají jen kladné hodnocení v podobě pěti hvězdiček. Hlavním úkolem těchto recenzí není ani tak zlepšit hodnocení aplikace, jako spíše navést vás k používání placených aplikací, které jsou mnohdy škodlivé pro váš přístroj.

Podle TNW se jedná o jedinečný problém jen Obchodu Play, což ve výsledku dává smysl, neboť společnost Apple velmi pečlivě svůj App Store monitoruje. Google prozatím neposkytl žádnou oficiální zprávu, podle které bychom zjistili, jak hodlá s tímto případem naložit.

Zdroj: androidauthority.com

reklama
reklama

Zdeněk Koutský

Senior Editor Dotekomanie.cz | bývalý student IT | velký milovník a zároveň kritik Applu | milovník dýmek

Komentáře

Ján Valkovič

VIP 18. 4. 2017, 8:04
Android aplikace

Btw, v článku je nesprávny odkaz na zdroj

Zdeněk Koutský

19. 4. 2017, 15:00

Díky za upozornění, opraveno! :-)

Ján Valkovič

VIP 18. 4. 2017, 7:35
Android aplikace

Tento problém je všade, kde je zisk ovplyvnený počtom hviezdičiek. Čiže nie len v gplay.
Napr. https://www.appran.com

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim