reklama

O2 PředplaDENka aneb další porušení zákona?

O2 PředplaDENka aneb další porušení zákona?
2016-08-26T14:29:44+02:00
• 26. 8. 2016

Není to tak dávno, co jsme vás informovali o pokutě, kterou udělil ČTÚ mobilnímu operátorovi O2 za automatické dokupování dat. Nyní se zdá, že by mohla následovat další pokuta, ale tentokrát za podobnou praktiku ale u jiného produktu. Konkrétně by se mělo jednat o novinku PředplaDENka.

O2 PředplaDENka

Na dTest se totiž obracejí nespokojení klienti operátora O2 s tím, že jim byla aktivována tato služba, aniž by to výslovně sami vyžádali. Zároveň je operátor informuje, že pokud nechtějí využívat PředplaDENku, mají odeslat deaktivační SMS. V tomto bodě ale dTest poukazuje na možné poručení ustanovení § 1817 občanského zákoníku.

„Takový způsob prodeje nové služby je jednak v rozporu s ustanovením § 1817 občanského zákoníku, které podnikatelům zakazuje po spotřebitelích požadovat další platbu, s níž nedali výslovný souhlas, a rovněž se zřejmě jedná o agresivní obchodní praktiku ve smyslu zákona o ochraně spotřebitele.“, dTest

V tuto chvíli by měli dotčení klienti automaticky odeslat deaktivační SMS zprávu. Zároveň dTest vyzývá, aby se obrátili na ČTÚ se stížností (formulář). Je totiž velmi pravděpodobné, že O2 opět dostane pokutu za tuto praktiku. Ačkoliv se jedná zatím o pilotní projekt, tak operátor nemůže jen tak aktivovat službu zákazníkovi, kterou si nevyžádal.

Vyjádření O2

Jak se zdá, sám operátor nevidím v tomto způsobu jakékoliv porušení ustanovení § 1817 občanského zákoníku.

Naše nová nabídka pro zákazníky předplacených služeb PředplaDENka přináší neomezené volání do všech sítí po celý den jen za 20 Kč. Zákazníci tak už nemusí počítat provolané minuty ani řešit, do jaké sítě volají – zaplatí pouze za dny, kdy ze svého telefonu uskuteční odchozí volání, pošlou SMS nebo se připojí k internetu.

Právě probíhá pilotní projekt na vybrané skupině zákazníků, kterým jsme umožnili nezávazně vyzkoušet si PředplaDENku mezi prvními. O všem jsme je transparentně informovali pomocí dvou vln SMS, kde se dozvěděli i detaily nabídky.  

Pokud jsou zákazníci s PředplaDENkou z jakéhokoliv důvodu nespokojeni, mohou nám kdykoliv napsat nebo zavolat a my je z pilotu vyjmeme. Navíc jim garantujeme, že volání v rámci pilotního období bude výhodnější než jejich stávající tarif. Pokud v průběhu využívání služby zákazník zjistí, že pro něj není služba výhodná, vrátíme mu peníze. Zákazníkům pro rychlé vyřešení dotazů doporučujeme napsat přímo nám. Jsme si jisti, že případnou nespokojenost rychle a jednoduše vyřešíme.

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Androiďák, šéfredaktor, tvůrce @dotekomanie a +dotekomanie.cz. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim