reklama

Infografika – jak Google vydělává na smartphonech a tabletech

Infografika – jak Google vydělává na smartphonech a tabletech
2013-03-13T19:00:12+02:00
• 9. 3. 2013

Google je především znám díky svému vyhledávání, ale nezapomíná se na jeho mobilní platformu Android a jiné služby. Za minulý rok příjmy z reklamy činily 50 miliard dolarů, ale o to je zajímavější to, že většinu svých služeb nabízí zdarma. Samozřejmě najdeme u Googlu i placené produkty, ale finance jdou převážně z reklamy.

google-wants-android-to-lead-mobile-payments

Pokud vás tedy zajímá, jak dokáže vydělávat takové peníze a zároveň nabízet množství produktů zdarma, tak tu máme pro vás infografiku. Vytvořila ji společnost WordStream a ukazuje schopnost monetizace mobilního obsahu u Googlu. Jednotlivé služby jsou zde oznámkovány, podle čehož můžete vidět, jak je daná položka pro společnost důležitá. Nebudu se zde zcela rozepisovat o všech obsažených informacích, ale zmíním ty nejdůležitější.

Zlatým dolem je samozřejmě AdWords, což je samotný reklamní systém a WordStream jej hodnotí známkou A. S těmito reklamami se setkáte hlavně ve vyhledávání, ale také je můžete spatřit v mobilních aplikacích. Podobné hodnocení získává rozšíření Click-to-Call, která se nachází ve vyhledávání. Svou podstatu plní nadmíru dobře, jelikož nemusíte dohledávat telefonní kontakt a můžete si zavolat jedním kliknutím z vyhledaných informacích. Vyšší známku A+ získává aplikace a služba Google Maps, díky které se vám mohou objevit reklamy v poměrně příjemné formě. Nabízejí místa, atrakce a jiné lokace, které si zaplatí zviditelnění. V tomto ohledu není na trhu dostatečně silná konkurence, byť se například společnosti Nokia a Apple snaží o vytvoření vlastního řešení.

Nižší známku A- získává Google Now, který přímo nenabízí reklamu, ale jedná se o cestu k aplikacím, kde již funguje. Navíc vám nabízí různá místa v podobě hotelů, restaurací atd. V tuto chvíli se jedná zatím o rozvíjející se projekt, který nedosáhl kompletního potenciálu na všech trzích. Obdobné hodnocení má služba Google+ Local, kterou uživatelé využívají k hodnocení různých míst, ale zatím se zde převážně prosazují restaurace. Známku A také získává aplikace Google Goggles, jenž slouží pro identifikování a vyhledávání položek.

Mezi vyšší hodnocení se dostala služba Youtube, která již nějakou dobu nabízí reklamy před přehráním videa i na smartphonech a tabletech. Stejné je na tom i Android, který se dá považovat za jeden z nejdůležitějších nástrojů při mobilním výdělku. V tomto případě hraje důležitou roli i samotný prohlížeč Chrome pro Android, ale zde je ještě dost prostoru pro zlepšení. Konkurence je stále silná a například Opera nespí na vavřínech.

Nyní se již můžete podívat na poměrně rozsáhlou infografiku, která vám pomůže pochopit mobilní byznys Goooglu.

google-mobile

Zdroje: intomobile.com, businessinsider.com

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Androiďák, šéfredaktor, tvůrce @dotekomanie a +dotekomanie.cz. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim