reklama

Apple CarPlay se promění, bude konkurovat Android Automotive

Apple CarPlay se promění, bude konkurovat Android Automotive
2022-06-07T09:30:34+02:00
• 7. 6. 2022

Zdroj: Apple

Google v tuto chvíli nabízí dva systémy pro auta, tedy jeden plnohodnotný v podobě Android Automotive, a druhý jen pro propojení mobilu s palubním systémem, tedy Android Auto. Apple na druhou stranu má jen jedno řešení v podobě CarPlay, ale v rámci WWDC 2022 jsme se dočkali ochutnávky nového CarPlay, který spíše půjde po krku Android Automotive.

CarPlay jako základ pro celé auta

Současné verze CarPlay a Android Auto se dají považovat jen za možnost, jak propojit mobil s autem a dostat na jednu obrazovky aplikace jako navigace, hudba a další. CarPlay se ale promění a již nebude jen pro jeden displej. Obsáhne všechna zobrazovací zařízení v autě, což Apple chce využít na maximum.

Screenshot 9 2559x1439x 1 Screenshot 10 2559x1439x Screenshot 11 2559x1439x Screenshot 13 2559x1439x Screenshot 2 2559x1439x 3

Zdroj: Apple

Jak můžete vidět výše, půjde zde hlavně o přizpůsobení. Nejenže si budete moci vybrat vhodné widgety pro obrazovky, ale také budete moci proměnit samotný design ciferníků, případně si vyberete, jaké informace se mají zobrazovat. Dá se tedy říci, že s jedním nastavením budete moci přejít i do jiného auta a vše může vypadat stejně.

Screenshot 1 2559x1439x 4 Screenshot 3 2559x1439x 3 Screenshot 4 2559x1439x 3

Zdroj: Apple

Apple jen ukázal, co nás bude čekat. Podle toho, jak novinku prezentoval, tak asi nemusíme očekávat, že kompletně nový vzhled zamíří do starších aut. Sice se některé nové prvky mohou objevit v současném CarPlay, ale takovou úroveň přizpůsobení a propojení, jakou vidíte výše, najdeme jen u nejnovějších aut. Apple také prozradil, s kterými značkami spolupracuje na novém CarPlay. Níže je můžete vidět a už nyní odhadujeme, že se nový CarPlay bude objevovat jen u dražších aut, aspoň pro tuto chvíli. Bohužel zde nemáme jakýkoliv bližší časový rámec, kdy očekávat novou podobu.

Screenshot 12 2559x1439x

Zdroj: Apple

Zdroj: Tisková konference

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Androiďák, šéfredaktor, tvůrce @dotekomanie a +dotekomanie.cz. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim