reklama

Do Youtube Shorts míří reklamy aktualizováno

Do Youtube Shorts míří reklamy [aktualizováno]
2022-05-25T19:30:33+02:00
• 25. 5. 2022

Zdroj: Youtube

Aktualizováno 25. 5.

Přibližně před měsícem jsme vás informovali, že do Youtube Shorts, tedy konkurence pro TikTok, se dostanou reklamy. Nyní Google oznamuje, že došlo ke globálnímu spuštění. Google tak chce využít sledovanosti, která dosahuje na 30 miliard zhlédnutí těchto vertikálních krátkých videí denně. Nově tedy v procházení se začnou objevovat videa se žlutým označením Ad, tedy anglickou zkratkou pro reklamu. Součástí budou i další informace a také odkaz na promovaný produkt. Google zatím nezveřejnil, jak tato novinka dopadne na tvůrce, tedy jaké budou jejich příjmy z tohoto obsahu.

ezgif 2 e12ae4061e 320x320x

Zdroj: Google

Původní článek 30. 4.

Služba Youtube je součástí internetu už velmi dlouho a stala se centrem pro zveřejňování videí. Dnes se jedná už o slušný byznys, ale to neznamená, že se společnost bude spoléhat jen na původním formátu. Dnes Youtube nabízí i dočasné příběhy a také formát Shorts, což je odpovědí na sociální síť TikTok. Brzy se ale dočkáme změny.

Youtube představil novinky kolem Shorts

Shorts a reklamy

Google vždy zavede nějakou novinku a následně čeká, jestli se uchytí, či nikoliv. Někdy vydrží na trhu jen krátkou dobu a po nějakém čase si na ni ani nevzpomene, jindy se stane oblíbenou součástí. A právě tehdy Google začne přemýšlet o nějaké formě monetizace, tedy výdělku.

YouTube spouští Shorts i v České republice

To se týká i Shorts na platformě Youtube. Důvod je celkem pochopitelný, jelikož tento formát denně generuje 30 miliard zhlédnutí, což je čtyřnásobek než v minulém roce. Přišel tak čas, aby tato část Youtube začala vydělávat. Informoval o tom sám Sundar Pichai, CEO Googlu a Alphabet.

Shorts vizualy 4488x2289x

Zdroj: Youtube

Zatím ale není jasné, jaká forma bude využita. Lze si ale představit, že během procházení těchto krátkých vertikálních videí se před přehráváním dalšího obsahu zobrazí reklama. Nemyslíme si, že by došlo k přerušování konkrétních videí. Youtube ale bude muset zvolit takovou formu a frekvenci, aby to neodradilo samotné uživatele od sledování. Zatím ale není jasné, kdy budou reklamy spuštěny. Dá se očekávat nějaký pilotní program, například v USA, pak dojde k rozšíření.

Zdroje: engadget.com, neowin.net, blog.google, techcrunch.com

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Androiďák, šéfredaktor, tvůrce @dotekomanie a +dotekomanie.cz. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim