reklama

Nová politika Applu kolem sledování aktivity aplikacemi v iOS výrazně snížila příjmy sociálním platformám

Nová politika Applu kolem sledování aktivity aplikacemi v iOS výrazně snížila příjmy sociálním platformám
2021-11-03T06:30:43+01:00
• 3. 11. 2021

Zdroj: Dotekomanie.cz

Společnost Apple s příchodem iOS 14.5 v loňském roce zavedla poměrně zásadní opatření na ochranu soukromí uživatelů. To nutí uživatele udělit souhlas každé aplikaci, která sleduje aktivitu uživatelů.

Apple novými podmínkami na ochranu soukromí výrazně snížil příjmy sociálním gigantům

Podle dostupných informací společnosti jako Snapchat, Facebook, Twitter nebo Youtube díky tomuto opatření zaznamenaly ztrátu příjmů v celkové výši zhruba 9,85 miliard dolarů. Na vině je zavedení nových zásad na ochranu soukromí uživatelů. To nově říká, že veškeré aplikace, které využívají mechanismy na sledování aktivity v rámci aplikací a na webech jiných společností za reklamním účelem, nebo za účelem sdílení osobních údajů s dalšími obchodníky, musí uživatel nejprve autorizovat. Apple nutí vývojáře, že pakliže aplikace sbírá data, musí po její instalaci a spuštění vyvolat dialogové okno, ve kterém uživatel potvrdí, zdali aplikace může jeho aktivitu sledovat, či nikoliv.

ios14 5 sledovani aplikaci 640x1304x

Zdroj: Apple

Mezi velké odpůrce a kritiky patří společnost Facebook, což není nic překvapivého. Ta je totiž známá tím,  že na sběru dat o uživatelích a na reklamě stojí veškeré její příjmy. Tato cenná data společnost dále prodává třetím stranám, inzerentům a obchodníkům, kteří pak mohou lépe cílit například reklamu. Facebook tvrdí, že díky tomuto opatření ztratil v absolutních číslech vůbec ze všech nejvíc. Na vině je údajně obrovská popularita sítě a její masivní využití.

Toto opatření nutí mnoho společností zcela změnit přístup ke sběru dat, což je samozřejmě velmi nákladné a zabere mnoho času se přeorientovat na nové způsoby. Je tak možné, že se zaměření sociálních platforem a dalších společností přesune na uživatele Androidu, kde přeci jen nepanují tak přísná pravidla, nebo se společnosti zaměří na vlastní reklamní systém Applu, který funguje v podobě personalizovaných reklam v aplikaci AppStore.

Zdroj: theverge.com

reklama
reklama

Jakub Sobotka

Působí v IT a svět IT a mobilních technologií byly vždy jeho vášní. Ve volném čase rád sportuje, čte, nebo se toulá přírodou. Ač uživatel Apple platformy, velmi dobře si rozumí i s Androidem.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim