Zdroj: Dotekomanie.cz
1Domů » Články »
Dnes rozpoznat legitimní e-mail nebo podvodný může být komplikované i pro znalejšího uživatele, případně i experta. Stačí chvilka nepozornosti a můžete se stát obětí podvodu. Zde v podstatě platí pravidlo, že byste nikdy neměli jen tak klikat na odkazy v e-mailech a spíše si otevřít přímo webovou stránku dané společnosti, tam teprve dohledat kýžené informace. Google ale nyní zavádí jeden nenápadný bezpečnostní prvek.
Logo jako znak zabezpečení
Google už v minulém roce představil nový systém verifikovaných e-mailů. Zde je vše založeno na novém standardu BIMI (Brand Indicators for Message Identification), který používá standard DMARC (Domain-based Message Authentication, Reporting, and Conformance). Pokud společnost využívá DMARC, lze zapojit i oficiální logo.
Právě toto logo při splnění podmínek se zobrazí v samotném e-mailu. Změní se tak spousta e-mailů, jelikož zatím v Gmailu uvidíte profilovou fotku nebo logo jen v případě, že druhá strana používá Google účet nebo máte kontakt uložený u svého účtu a připojili jste k němu profilovou fotku.
Nově tak budete moci poměrně jednoduše rozpoznat, jestli daná zpráva přišla skutečně od dané společnosti či nikoliv. Samozřejmě je vše postavené na podpoře DMARC u firem. U větších to asi nebude problém, ale otázkou je, jak rychlá bude adopce u menších společností. Jako dodatečný bezpečnostní prvek se jedná o dobrou novinku, ale možná by bylo lepší, kdyby Google zavedl něco běžnějšího. Například nějaký odznáček, jako je tomu u ověřených profilů na sociálních sítích. Loga totiž nemusí být tak výrazná.
Zdroj: 9to5google.com
💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.
Domů » Články »
Roman Praslička
No,.. já teda nevím ale zrovna fotka loga není moc těžká pro vložení do fake účtu. Odznacek by byl daleko lepší