reklama

HomePod se neprosadil, trhu vládne Amazon

HomePod se neprosadil, trhu vládne Amazon
2020-02-15T23:03:48+02:00
• 16. 2. 2020

Nejnovější statistiky říkají, že Apple za poslední čtvrtletí loňského roku prodal bídný počet kusů reproduktoru HomePod. Odhadem měl totiž prodat jen 2,6 mil. kusů během čtvrtého čtvrtletí 2019, čímž získal 4,7% podíl na trhu. S těmito statistikami přišla analytická společnost Strategy Analytics. 

HomePod se stále neprodává

Společnost Apple se stala šestým světovým dodavatelem chytrých reproduktorů na celosvětovém trhu. Prodáno bylo méně kusů než reproduktorů Amazon, Google, Baidu, Alibaba a Xiaomi. Z takového Amazonu by si mohl Apple vzít příklad. 

Amazon byl totiž ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku největším prodejcem chytrých reproduktorů na trhu. Odhaduje se, že výrobce dodal přes 15,8 mil. kusů reproduktorů, čímž získal 28,3% podíl na trhu. Na druhém místě se umístil technologický gigant Google, jenž prodal 13,9 mil. kusů a získal 24,9% podíl na trhu. Ihned za ním se umístily čínské značky Baidu, Alibaba a Xiaomi. 

Apple má ale přeci jen možnost slavit. Meziročně totiž prodal zhruba o milion reproduktorů více. Konkrétně ve stejném období roku 2018 bylo dodáno jen 1,6 mil. kusů. Číselně se pak bavíme o 65% nárůstu. Bohužel pro firmu se tento nárůst neprojevil na zvýšení tržního podílu.

Celkový trh s chytrými reproduktory pak vzrostl o krásných 44,7 % s celkovým počtem 55,7 % prodaných kusů. Jedná se o opravdu velký nárůst, neboť v Q4 2018 prodeje činily 38,5 mil. Dle analytiků bude tento růstový trend pokračovat i v letošním roce, a to i přes výskyt koronaviru. 

Zdroj: macrumors.com

reklama
reklama

Zdeněk Koutský

Senior Editor Dotekomanie.cz | bývalý student IT | velký milovník a zároveň kritik Applu | milovník dýmek

Komentáře

Dotekománie.cz



Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim