reklama

Facebook nepovolil reklamu českého výrobce mobilů Aligator

Facebook nepovolil reklamu českého výrobce mobilů Aligator
2020-02-26T11:30:42+01:00
• 26. 2. 2020

Grafika: Dotekomanie.cz

Možná jste ani nevěděli, ale česká republika má poměrně úspěšného výrobce mobilních telefonů. Společnost Aligator působí na trhu takřka 25 let a mnozí si spojují tuto firmu s mobily pro seniory, byť v posledních letech se soustřeďuje i na odolné smartphony. Rozhodně to firma nemá jednoduché na současném trhu, jelikož konkurence je obrovská, byť v segmentu, kde se pohybuje, působí méně značek. V rámci své nové marketingové kampaně ale Aligator narazil na velmi přísná pravidla společnosti Facebook.

Moc nahoty

Reklamy mnohdy bývají nerealistické, jednoduché a někdy i hloupé. Na druhou stranu se objevují vtipné, komplexní a s nápadem. Aligator vytvořil dvě reklamy pro aktuální novinky, přičemž v jedné z nich zobrazuje ženu, která jde do vany a používá při tom odolný smartphone. Stane se nehoda, mobil spadne do vody, kterému se nic nestane. Běžný divák se možná pousměje a přejde takovou reklamu. Facebook ale zakročil, když chtěla společnost zveřejnit reklamu na této sociální síti.

Aligator

Logo: Aligator

Po nahrání reklamy došlo k zamítnutí zveřejnění, přičemž se společnost domnívala, že se jedná o zásah nějakého automatického algoritmu. Nakonec se ale dočkala vyjádření, že „Reklama nesmí obsahovat fotky nebo video zobrazující nadměrné [množství odhalené] pokožky nebo nahoty“. Nám to ani nepřijde, že by reklama někoho mohla pobouřit nebo rozčílit.

Společnost se tedy rozhodla informovat o rozhodnutí sociální sítě Facebook. Majitel společnosti tento neúspěch bere pozitivně a snaží se ho využít informováním o situaci. Režisér spotu přitom dodává:

„Jsem osobně Facebooku vděčný, že reklamu zakázal. Věřím, že teď se na ní lidé s radostí podívají a budou o ní třeba na facebooku diskutovat,“ komentoval Pavel Nosek, režisér spotu, rozhodnutí Facebooku. „Sice to nebyl záměr, ale zakázané ovoce je prostě vždycky chutnější. Tak dobrou chuť!“

Opravdu nevhodná reklama?

Jedná se o celkem úsměvný případ, když si vzpomenu, jaké reklamy se objevují na Facebooku. Větší množství odhalené pokožky vadí, ale třeba reklamy na zázračné zbohatnutí, super nápady jak z bank dostat nějakým trikem spoustu peněz, nebo super přípravky na hubnutí, jsou asi v pořádku. Nepřipadá mi, že by reklama měla až příliš mnoho nahoty.

Musím tedy položit otázku. Je tato reklama nebezpečnější než třeba zázračný způsob na zbohatnutí nebo výživové doplňky, které pomáhají hubnout nebo nějak vylepšují zdravotní stav? Možná by se měl Facebook zaměřit na reklamy, jež se vztahují na finance a zdraví, jelikož zde vidím značné mezery. Viděli jste na sociálních sítích skutečně nevhodnou a potenciálně nebezpečnou reklamu?

Zdroj: Tisková zpráva

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Androiďák, šéfredaktor, tvůrce @dotekomanie a +dotekomanie.cz. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim