Zdroj: MacRumors
Domů » Články »
Aktualizováno 9. 9.
Na konci července se objevila zpráva, že obchod s aplikacemi App Store pro iOS zařízení zvýhodňuje aplikace společnosti Apple. Nyní se k problematice vyjádřili Phil Schiller a Eddy Cue z Applu. Dle jejich slov došlo na úpravu algoritmu, kde jsou aplikace Applu „schválně znevýhodněny“.
Údajně se vše točí kolem vychytávky vyhledávání, kdy při zadání například slova Music se zobrazí na prvním místě samozřejmě Apple Music a následně jsou další výsledky opět od společnosti Apple, například GarageBand, iTunes Remote, Music Memos, iTunes Store, iMovie a Clips, jak uvádí web 9to5mac. Správně by se zde ale měly objevit aplikace jako Spotify, Deezer a podobné.
Nyní by se měly tedy zobrazovat lepší výsledky vyhledávání, jinak řečeno, nebudou se nabízet na prvním místě aplikace od Applu, nebo minimálně dojde k omezení.
Původní článek 26. 7.
Zahraniční zpravodajský server The Wall Street Journal přišel se zajímavou zprávou, ve které uvádí, že Apple ve výsledcích vyhledávání v rámci App Storu upřednostňuje vlastní aplikace před konkurencí.
Dle WSJ Apple důsledně tlačí na to, aby jeho aplikace byly vždy před aplikacemi třetích stran. To v praxi znamená, že v rámci vyhledávání upřednostňuje ve výsledcích svou tvorbu, což rozhodně není „fair play“.
App Store nehraje „fair play“
Společnost s logem nakousnutého jablka však tvrdí, že stejné principy vyhledávání testoval a získal vždy odlišné výsledky. The Wall Street Journal tvrdí, že aplikace společnosti Apple jsou umístěny na prvním místě ve více než 60 % základních vyhledávání, jako jsou například „mapy“. Ovšem aplikace, které Applu generují příjmy, jako jsou Apple Music a Books, se na prvním místě umístily v 95 %.
V reakci na toto zjištění provedla společnost Apple tento měsíc vlastní testy, aby zjistila, kde jsou její aplikace tlačeny před ostatními. Apple doposud zatím žádné informace o vlastním testování neposkytl, ale uvedl, že některá vyhledávání přinesla odlišné výsledky.
Apple také vyvinul vlastní technologii strojového učení, kterou používá k hodnocení výsledků v App Storu. Algoritmus funguje stejně pro všechny aplikace, včetně jeho vlastních. Alespoň takto to společnost uvedla. Společnost mimo jiné prohlásila, že používá 42 faktorů k určení, kde se aplikace řadí ve vyhledávání. K tomu ale udržuje vzorec v tajnosti, aby dokázal udržet rovné podmínky pro vývojáře a zabránil tak manipulaci s výsledky.
Zdroje: 9to5mac.com, 9to5mac.com
Domů » Články »
Do Spotify se vrátil widget [aktualizováno]
Vivaldi představilo webový prohlížeč pro Android
Stiknutím klávesy J se přesunete na starší článek, klávesa K vás přesune na novější.
💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.
Komentáře