Alto’s Odyssey – sjíždění kopců pokračuje v poušti recenze

Alto’s Odyssey – sjíždění kopců pokračuje v poušti [recenze]
2019-01-26T15:34:49+02:00
• 26. 7. 2018

Po tříleté pauze přichází pokračování úspěšné endless runner hry Alto’s Adventure. Nový titul nese název Alto’s Odyssey, přičemž v mnohém vychází právě z původní hry. Na první pohled se tedy může zdát, že se vývojáři tři roky jen poflakovali, jelikož shodných znaků obou her je více než mnoho. Přesto novinka nabízí odlišný požitek a na hráče čeká spousta překvapení.

Alto’s Odyssey je již od února k dispozici pro iOS, počínaje dneškem si však zahrát mohou i majitelé smartphonů s Androidem. Právě verzi pro Android jsme exkluzivně získali k otestování již několik dnů před dnešním vydáním a nyní přinášíme podrobné dojmy.

Písečné dobrodružství

V prvním dílu se chlapec Alto na svém snowboardu proháněl po zasněžených kopcích. Krutý mráz teď ale vystřídaly sluncem zalité písečné duny, jelikož se děj přesouvá do pouště. Na hráče zde čeká nespočet nových a graficky velice zdařilých scenérií, laděných do oranžovo-fialových odstínů. Princip však zůstává stejný. Jedete krajinou, plníte úkoly, sbíráte mince a prováděním triků získáváte také další body.

Chlapec Alto se zde opět setkává s několika nástrahami, které hladký sjezd kopců více či méně komplikují. Náhodně rozmístěné balvany nejsou již pro hráče předchozího titulu žádným překvapením a jejich překonání je otázkou jednoho skoku vyvolaného kratším podržením prstu na displeji. Delší a sofistikovanější skok je pak nutné provést u širokých roklí, z pohledu hráče se jedná pouze o trochu delší stisk.

Novinkou jsou především horkovzdušné balóny, které hrají důležitou roli a lze je využít několika způsoby. Jejich kotvící lana s vlaječkami slouží jako alternativní dráha pro snowboard. A když se balón objeví v rokli, dá se od něj odrazit a přeskočit tak snadno na druhou stranu.

Ve správné poušti taky nesmí chybět pořádné písečné bouře a tornáda. Bouře je jen náhlá změna počasí, hru nijak zásadně neovlivní, přibudou pouze blesky a poznáte ji i ve sluchátkách, která jsou mimochodem pro správný herní požitek velice vhodná. Oproti tomu tornádo je svým způsobem užitečný prvek a když se vám podaří v něm vyskočit, vynese vás pořádně vysoko, což umožní třeba provádění triků (backflipy) a tím získáte cenné body.

Prováděním triků přitom nezískáváte jen body, ale dochází ke zrychlení pohybu herní postavy, čímž mimo jiné krátkodobě získáte schopnost prorazit balvany bez nutnosti vyskočit. Stejnou schopnost poskytuje i lotosový květ, na který lze narazit náhodně v průběhu hry. Stejně tak lze narazit i na magnet, který k vám přitáhne všechny mince. Nasbírané zlaťáky pak můžete v herním obchodu vyměnit například za prodloužení účinnosti magnetu či květu.

Do nekonečna a ještě dál

Stejně jako Alto’s Adventure přichází i Alto’s Odyssey s několika herními postavičkami. Ty lze postupně nasbírat plněním úkolů v jednotlivých herních úrovních. Každá úroveň dává hráči tři úkoly, které musí splnit, přičemž některé je nutno zvládnout v rámci jednoho sjezdu. Když nabouráte, musíte začít znovu. Pokud se vám nechce zpět na začátek a nevadí trocha čekání, můžete pro obnovení pokažené jízdy zhlédnout zhruba půlminutové reklamní video.

Plnění úkolů je samo o sobě zajímavé především díky proměnlivosti herního prostředí. Některé úkoly se týkají například nalezení určitého místa v krajině. Ta se však generuje zcela náhodně, a tak je možné, že několik desítek minut se vám jej nepodaří najít. V těchto situacích vám pak může přijít hra trochu nudnější, jelikož se přes veškerou snahu nedaří přejít do další úrovně.

Stojí za to Alto’s Odyssey?

Celkový dojem ze hry však tyto drobnosti nemají šanci zkazit. Tvůrci si tradičně vyhráli především s grafikou, která je jednoduše úchvatná a pokaždé nabídne trochu jinou scenérii. To vše skvěle doplňuje hudba, která podtrhuje celou atmosféru. Všechny tyto do detailu propracované prvky tvoří úchvatné dílo, a přestože se jedná o zdánlivě jednoduchou endless runner hříčku, zabaví vás na dlouhé hodiny. Plnění úkolů vás pak motivuje ke znovuotevření hry ve chvílích nudy.

Pokud jste hráli Alto’s Adventure, pravděpodobně jste byli pro stažení nového pokračování rozhodnuti dávno před pročtením naší recenze. A pokud je pro vás svět chlapce Alta zatím stále zahalen tajemstvím, rozhodně neváhejte a vydejte se s prknem na nekonečnou jízdu. Mezi endless runner hrami patří tato rozhodně k těm nejlepším.

Zatímco za stažení na iOS si herní studio nechá zaplatit 129 korun, pro Android je Alto’s Odyssey k dispozici zcela zdarma. Kompromisem jsou však reklamy a vývojáři vydělají i na in-app nákupech za mince, případně další postavičky či jiné herní výhody.

logo-app Alto's Odyssey zdarma ANDROID logo-app Alto's Odyssey 129 Kč iOS

Stiknutím klávesy J se přesunete na starší článek, klávesa K vás přesune na novější.

💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.