reklama

Facebook – „konec“ navádějících příspěvků

Facebook – „konec“ navádějících příspěvků
2017-12-19T09:24:47+00:00
• 19. 12. 2017
Thumbnail

Na Facebooku uživatelé sdílejí nejrůznější příspěvky, ale asi jste si v poslední době všimli, že se rozmohl jeden konkrétní typ, který navádí k označení kamaráda. Většinou stránky vytvoří nějaký vtipný obrázek a zveřejní ho s tím, že máte do komentářů označit kamaráda nebo někoho, na koho daný názor nebo vtipná hláška sedí. Právě takové příspěvky v poslední době zaplavují celý Facebook, díky čemuž se ztrácí ty s informační hodnotou. Ve Facebooku se rozhodli právě s tímto typem zatočit.

Navádějící příspěvky

Systém Facebooku pracuje na první pohled poměrně jednoduše. Pakliže se objevuje mnoho reakcí u konkrétního příspěvku, je vyhodnocen jako zajímavý. Následně se začne šířit i mezi ty uživatele, kteří ani nesledují konkrétní stránku nebo uživatele. Dochází k takzvanému organickému šíření.

To se samozřejmě líbí hlavně stránkám, které takto nabírají další fanoušky a ve své podstatě se jedná o reklamu. U běžných příspěvků, kde není taková míra zapojení uživatelů, musí majitel stránky přistoupit k placené inzerci, jelikož Facebook jej nebude bez zájmu uživatelů podporovat v šíření.

I z tohoto důvodu začaly vznikat příspěvky, které rovnou vybízejí k reakci nebo komentování. Facebook takový typ nazývá jako „engagement bait“. Dají se jednoduše popsat jako příspěvky navádějící k nějaké reakci.

Do takovéto kategorie Facebook řadí třeba výzvy na sdílení, udělování reakcí, hlasování, „tagování“ a komentování. Příkladem jsou třeba výzvy k označení někoho, na koho sedí konkrétní informace, obrázek nebo něco podobného.

Facebook bude trestat

Za vyhledáváním takových příspěvků stojí strojové učení, takže časem nebude jednoduché obelstít Facebook. Jakmile dojde k identifikaci navádějícího příspěvku, automaticky přestane organické šíření a další uživatelé jej neuvidí. Samozřejmě při označování přátel se bude stále rozesílat notifikace, ale nikdo jiný jej jen tak neuvidí.

Pokud stránka nebo uživatel bude opakovaně zveřejňovat navádějící příspěvky, bude to mít širší dopad. Konkrétně dojde ke snížení běžného šíření. Jedinou možností k většímu zásahu pak bude placená reklama.

Facebook si od toho slibuje, že ubude spam v podobě „engagement bait“, ale na druhou stranu se z toho dá vyčíst, že chce, aby se více platilo za šíření obsahu –  aby nebylo tak jednoduché dosáhnout na uživatele, kteří neznají konkrétní stránku nebo osobnost.

Zdroj: theverge.com

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Androiďák, šéfredaktor, tvůrce @dotekomanie a +dotekomanie.cz. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit