reklama

Snapchatu se taktéž nedaří, ztráta výrazně narostla

Snapchatu se taktéž nedaří, ztráta výrazně narostla
2017-08-17T09:45:08+02:00
• 17. 8. 2017

Snapchat je aplikace/sociální síť na sdílení fotografií a videí, a to zvláště mezi mladými lidmi. Snapchat byl a je v mnoho ohledech revoluční aplikací. Zároveň je neustálou inspirací pro společnost Facebook a jejich produkty Facebook a Messenger. Jenže společnosti Snap Inc., která Snapchat vlastní, se poslední dobou nedaří. Akcie neustále klesají a dluhy narůstají skoro čtyřnásobně.

Snap Inc.

Ztráty v milionech dolarů

Snapchat je jediným příjmem společnosti Snap Inc. A jak se bude dařit Snapchatu, tak by se mělo dařit i vlastnické společnosti. Avšak je zde paradox. Snapchatu se daří, přibývá mu pravidelných denních uživatelů a pomalu se rozrůstá. Zatímco samotná společnost se topí v dluzích. Sociální síť zaznamenala meziroční nárůst DAU (daily active user – denně aktivních jedinečných uživatelů), které stouplo na 173 miliónů z loňského počtu 143 miliónů uživatelů. Snapchat taktéž generoval za uplynulý rok (Q2- 16- Q2 17) více peněz za jednoho uživatele, celkem 1,05 dolaru, oproti loňskému 0,5 dolaru za uživatele. To představuje nárůst o 106 %.

Společnost Snap má však problém s uhlídáním výdajů. Příjmy za druhé čtvrtletí tohoto roku činily 181 miliónů dolarů, jenže na výdaje padlo 630 miliónů dolarů, což činí ztrátu 443 miliónů amerických dolarů, a to je v porovnání s loňskými čísly téměř čtyřikrát větší ztráta. Největší položkou na seznamu výdajů je kolonka „výzkum a vývoj“. Pokud bude zainvestovaný výzkum a následný vývoj pro Snap rentabilní, ukáže teprve několika kvartální časový odstup.

Za první polovinu letošního roku však Snap Inc. stihl vynaložit na „výzkum a vývoj“ celkem milión amerických dolarů, což ve druhém kvartále byla částka 255 miliónů, avšak v první části roku to bylo přibližně 800 miliónů amerických dolarů. Navíc srovnání položky „výzkum a vývoj“ s loňským rokem je markantní. Oproti první polovině roku 2016 je nárůst investic do vývoje šestnáctinásobný, doposud jsme se však v aplikaci Snapchat nedočkali něčeho zásadně revolučního, co by odpovídalo finančním výdajům společnosti.

Zdroj: theverge.com

reklama
reklama

Karel Čapka

Třiadvacetiletý absolvent žurnalistiky na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. Zajímá se o moderní technologie, sociální sítě a má rád focení. Vždy si najde chvilku na čtení a baví ho učit se novým věcem. Zajímají jej dějiny, politika, geografie, Formule 1 a vlastně ode všeho něco.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit