Twitteru se stále nedaří, akcie dále padají, noví uživatelé nepřibývají

Twitteru se stále nedaří, akcie dále padají, noví uživatelé nepřibývají
2017-07-31T08:00:53+01:00
• 31. 7. 2017

Twitter je velice populární sociální sítí, měsíčně jej používá přes 300 miliónů osob na celém světě, procento denních uživatelů však kleslo. Oproti první čtvrtině roku 2017 bylo procento denních uživatelů na hodnotě 14. Nyní však kleslo na 12 %, stále je to však více než ve druhém kvartálu loňského roku, kdy aktivních uživatelů na denní bázi bylo jen 5 %. A čím méně uživatelů, tím menší zisky z reklamy. Twitteru se nedaří přilákat nové lidi k sobě a zisky padají dolů.

Twitter logo

Noví uživatelé nejsou, zisky klesají

Twitter se s problémy potýká již delší dobu. Ve výsledku klesající tendence v ceně za akcii je klesavá již od roku 2014. A dluhy společnosti se též nemenší, jen rostou. Při pohledu na výsledky z druhého kvartálu tohoto roku vidíme, že Twitter je ve ztrátě 116 miliónů amerických dolarů, v přepočtu přes 2,5 miliardy korun českých. Celkový příjem společnosti sice byl 574 miliónů amerických dolarů, ale po odečtení všech výdajů a poplatků se dostáváme do záporných čísel.  A příjem 574 miliónů dolarů byl sice vyšší než v prvním kvartálu, avšak byl nižší než loňské druhé čtvrtletí, a to o pět procent.

Problémem u Twitteru je, že neroste počet aktivních uživatelů. Při poklesu počtu zaujetí reklamou, klesá i zisk z reklamy. Ještě v loni v Q2 bylo zaujetí reklamou u uživatelů na hodnotě 226 %, avšak v letošním Q2 to bylo již pouhých 95 %. A s nižší hodnotou zaujetí reklamami klesá i cena samotné inzerce. Společnost se tak ocitá v začarovaném kruhu. Méně uživatelů, vidí méně reklam, ze kterých má společnost méně peněz. Počet uživatelů, kteří alespoň jednou měsíčně Twitter použijí, sice od loňska stoupnul o 5 % z 313 miliónů na 328 miliónů, avšak v mezi kvartálním srovnání v letošním roce nebyl zaznamenám žádný nárůst. Problémy má Twitter i na akciovém trhu, 27. července se akcie přes noc propadly o závratných 13 % z 19,63 dolarů na 17,05 dolarů za akcii. Dle vyjádření provozního ředitele (COO) Anthony Nota se společnost nyní hlavně soustředí na reklamu v podobě videa, která dle jejich údajů vypadá nejslibněji ze všech a prý jim pomůže až zdvojnásobit příjmy v této kategorii.

 

Zdroje: files.shareholder.com, fonearena.com, seekingalpha.com, seekingalpha.com, investopedia.com

Stiknutím klávesy J se přesunete na starší článek, klávesa K vás přesune na novější.

💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.

reklama
reklama

Karel Čapka

Absolvent mediálních studií a žurnalistiky. Zajímám se o moderní technologie, sociální sítě a mám rád focení. Vždy si najdu chvilku na čtení a baví mě učit se novým věcem. Zajímají mě moderní dějiny, politika, geografie, Formule 1 a vlastně ode všeho něco.

Komentáře

Reklama

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim

Vyzkoušejte

Dotekománie Premium

Vychutnejte si web bez bannerové reklamy a získejte předběžný přístup k článkům. Podpoříte i Dotekománii.

Vyzkoušet

Odběr novinek

To podstatné ze světa mobilů a technologií jednou týdně do vašeho e-mailu. 📱
A nepropásnete soutěže!

Odebírat