reklama

Facebook za Q1 2017 vydělal přes 8 mld. dolarů, počet uživatelů roste

Facebook za Q1 2017 vydělal přes 8 mld. dolarů, počet uživatelů roste
2017-05-05T17:51:53+01:00
• 5. 5. 2017

Největší americké sociální síti světa se opět dařilo. Dokazují to mimo jiné nově zveřejněné statistiky, které odhalují celkové zisky za první čtvrtletí roku 2017. Celkově Facebook utržil 8,03 mld. dolarů. Sociální síť po celém světě používá 1,94 mld. uživatelů, přičemž v předchozím čtvrtletí to bylo 1,86 mld. Je tedy zřejmé, že se Facebook stále rozšiřuje, a to velmi rychlým tempem – aktuálně o 4,3 procenta.

Podle analytiků a aktuálního růstu sítě by mohl Facebook dosáhnout hranice 2 mld. uživatelů, a to již ve druhém čtvrtletí tohoto roku. V současné době službu využívá 1,28 mld. aktivních uživatelů, oproti 1,23 mld. z předchozího čtvrtletí. Všemu samozřejmě dopomohly také „fake“ zprávy, násilně vnucovaná videa, a zřetelné kopírování konkurenční služby Snapchat. Každý měsíc Facebook začne používat přes 3 mil. nových uživatelů.

Uživatelé využívají službu především na mobilních telefonech. Dokazuje to zcela nová analýza, podle které 85 % uživatelů využívá Facebook právě na svém smartphonu. Jedná se o malý skok, neboť v předchozím čtvrtletí tomu bylo 84 %. Facebook dokázal v prvním čtvrtletí získat 3,06 mld. dolarů, což je 76% meziroční nárůst.

Dařilo se také hernímu byznysu, kterému se firma delší dobu věnuje. V prvním čtvrtletí tohoto roku dokázal Facebook vydělat 175 mil. dolarů, v předchozím čtvrtletí pak 180 mil. dolarů a 195 mil. dolarů ve třetím čtvrtletí loňského roku.

Mark Zuckerberg mimo jiné poskytl přehled práce Facebooku, která se týká zcela nové mise „budování komunity“. Tu generální ředitel popsal ve svém humanitárním manifestu, a to již v únoru tohoto roku. Cílem je co nejvíce lidí „donutit“ k připojení ke komunitním skupinám – pomoc při katastrofách, krizích a tak dále.

Řeč byla taktéž o výkonu funkce WhatsApp Status. Ten má podle slov Marka Zuckerberga nyní 175 mil. aktivních uživatelů, jenž bylo získáno jen 10 dní po startu.

Nejvíce se však CEO Facebooku rozpovídal při charakteristice vizuální komunikaci a rozšířené reality:

„Myslím si, že jsme přišli trochu pozdě na to, že právě fungování a chápání sdílení je nyní středem pozornosti. Domnívám se však, že v tomto okamžiku jsme z hlediska technologií, které budeme i nadále vytvářet, velmi pokročili a vytváření otevřené platformy považuji za velký krok dopředu. Mnoho lidí používá tyto produkty a očekávám, že v tomto směru budeme pokračovat i nadále.“

Facebook by měl být druhým největším zprostředkovatelem reklamy

EMarketer odhaduje, že Facebook bude i v roce 2017 vytvářet čisté výnosy z digitálních reklam, a to ve výši 36,29 mld. dolarů, což je o 35 % více než v loňském roce. Pokud by tomu opravdu tak bylo, byl by Facebook druhým největším zprostředkovatelem na celosvětovém online trhu, tedy alespoň co se reklamy týká. Jeho podíl by činil 16,2 % a byl by ihned za společností Google, jenž nyní vlastní 33 % trhu a jasně dominuje.

Zdroj: techcrunch.com

reklama
reklama

Zdeněk Koutský

Senior Editor Dotekomanie.cz | bývalý student IT | velký milovník a zároveň kritik Applu | milovník dýmek

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit