Domů » Články »
Leden je vždy ten měsíc v roce, kdy balancujeme a zhodnocujeme rok předchozí. O jednu takovou analýzu se nám postarala společnost App Annie. Hlavním cílem bylo zmapovat trh s mobilními aplikacemi napříč dvěma nejrozšířenějšími operačními systémy – Android a iOS. Za loňský rok uživatelé kliknuli na tlačítko stahovat celkem v 90 miliardách případů. Jedná se tak o meziroční nárůst o 15 procent.
Dobře si dle analýzy vedli i samotní vydavatelé aplikací. Aplikace jim zajistily příjmy ve výši téměř 90 miliard dolarů (~2,2 bilionu Kč). Mezi tyto příjmy se počítají také příjmy z reklamy uvnitř aplikace. Majitelé chytrých telefonů v jednotlivých aplikacích trávili rovněž více času. Oproti loňskému roku došlo k nárůstu stráveného času v aplikacích o 20 procent. Na základě výsledků studie se tedy dostáváme k číslu 900 miliard hodin, které uživatelé celkem v aplikacích strávili.
O takto výrazný přírůstek se postarali velkou měrou uživatelé v rozvojích trzích. Právě oni začali mobilní aplikace na svých chytrých zařízeních používat častěji. Mezi nejpopulárnější kategorie aplikací patří ty bankovní.
Tahounem je herní odvětví
Opomenout však nemůžeme ani herní průmysl. Právě hry se podílí na celkových příjmech ze 75 % u iOS a 90 % u Androidu.
Dalo by se očekávat, že nejvýdělečnější hrou loňského roku se stal Pokemon Go. Ten se sice pohybuje s příjmy 950 milionů dolarů mezi nejúspěšnějšími aplikacemi roku 2016, avšak na úplné prvenství hra nedosáhla. Nejúspěšnější hrou se z tohoto hlediska stal titul Monster Strike, za kterým se umístil Clash of Clans. Trojici nejvýdělečnějších her uzavírá již zmiňovaný Pokemon Go.
Pro mnohé z nás tak loňský rok pouze potvrdil vzestupnou tendenci popularity mobilních aplikací. Mezi vůbec nejvýdělečnější aplikace se řadí Spotify, Line a Netflix. Na poli mobilní zábavy pak drží prvenství YouTube.
Zdroj: phonearena.com
💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.
Domů » Články »
Komentáře